RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Sal Ağu 14, 2018 6:44 am

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2513 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 122, 123, 124, 125, 126
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Sal May 24, 2016 8:42 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4824
Konum: Tekirdağ / Şarköy
O çektiğin yer değil yarın sabah ben sana çeker atarım

Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile Bir Şekilde Gönderildi.

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş May 25, 2016 7:35 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Cihangir KALKAN yazdı:
Fotoğrafı da çektim. Islak yerler görünmesi lazım. Benim monitör karanlık gösteriyor.

Emme manifoldunun üzerinde yaylı mekanizma bulamadım fakat turbodaki yaylı çubuğu görmüştüm. Turbodaki diyafram ıslak yazmışım. Islak olan emme manifoldundaki diyaframa benzer parçanın altıymış. Manifoldun arkasındaki yuvarlağın tepesi de sağa sola dönüyor.

Havayla diyaframı kontrol ederken kompresörle mi ayak pompasıyla mı yoksa üflemeyle mi hava vereceğiz? Emme manifoldunun üzerindeki parça da diyafram ise onun sağlamlığını nasıl anlayabiliriz?

Her ihtimale karşı antifriz tavsiyesi verirseniz çok iyi olur.

Resim

Benim arabanın arka gres kapağını sökemedim. Tekeri boşta çevirince de ses geliyor. Kampana perçini veya yayda arıza yoksa rulman gitmiş olabilir.


Teker işi rulmandan kaynaklıdır bence de.

Antifrizi motor sökülüp takıldıktan sonraya bırak. Ben ladada filan hep PO nun kini kullanmıştım, shellden alıp kullanabilirsin ya da herhangi bir yetkili servisten soğutma sıvısı olarak da alabilirsin. Soğutma sıvıları suyla karıştırılmadığı için sistemi antifrizli suya göre daha iyi koruyor.

Fotoğraftaki turbonun açılış kapanış devirlerini ayarlayan diyafram, düşük devirde motora yüklenmemek için belirli bir devirden sonra turboyu açıyor.

Bu motor bence conta yakıp motor suyunu içeri almış, mevzu bundan ibaret. Islaklık da su değil yağ gibi duruyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş May 25, 2016 6:27 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Conta yaktıysa en kötüsü diyemem. Kapak işi olursa çok sakat.

Antifriz olarak daha önce PO yeşil antifrizi kullanıldı. Kapak alüminyum olduğu için soğutma sıvısı düşünmeye başladım. Bazı sıvıların motora zarar verdiğini(silikon contayı eritenini okumuştum) öğrenince çeşidin çok olduğunu anladım. Conta öğrenebildiğim kadarıyla çelik olduğu için arıza vermeyeceğini tahmin ediyorum. Yine de tecrübe edip randıman alınan bir sıvıyı koymak daha iyidir. Alüminyum kapak çürüyor diye ustalar ve esnaf şoförler arasında çok konuşulunca tedbiri erken almaya karar verdim.

Arka tekerden gelen ses bugün kesildi. Kışı atlatırsa ön kaliper bakımıyla birleştiririm.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş May 25, 2016 8:32 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4824
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Resim
Wesgate dediğim parça bu

Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile Bir Şekilde Gönderildi.

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2016 11:18 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Westgate hortumu intercooler altında kalan başka yere giriyormuş. Yanlış hortumu takip etmişim.

Arabayı kaskodan çektirip sanayiye bıraktık. Bugün ustanın başı kalabalıkmış. Yarın sökülmeye başlanacak. Motor yağında artma var. Ustaya göre 1.5 litre fazlası var. Su bidonunun ağzındaki karartıya da baktı.

Kapağı açmadan önce yağ soğutucusunu da kontrol ettireceğiz. Yağa su karışması soğutucunun delinmesinden de olabilir dedi. Kapağı boş yere açmayalım dedi. Arabanın zor çalışması ve rölantide titremesini söyleyince conta olabilir dedi.

Benim araba da giderken arkadan bozuk para sesiyle takırtı gelmeye başladı. Yer yer gümlüyor. Yarın boş kalırsam kampanayı bir kenarda sökerim.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 27, 2016 5:41 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Bugün benim arabanın motor yağını, yağ filtresi değişti. Arka kampana söküldü. Balataları hizalayan U şeklinde kalın saclar yerlerinden çıkıp içeride serbest takılıyormuş. Sabah iki kere gümlemeler arttı. Biraz geri gidip ileri gidince sesi kesip virajda yine sürtme sesi veriyordu.

Sanayiye vardığımda minibüsün kapağı sökülüp rektefiyeciye test için verilmiş, enjektörler de teste gönderilmiş. Enjektörlerden haber gelmedi. Rektefiyeci kapakta çatlak var dedi. Orijinal kapak çatlayınca bu sefer Kyota marka Çin malı kapak aldık. Orijinal kapakla aynı gitse yine iyi.

Kapak gelince rektefiyeciye bıraktım. Eski kapağı yakından gördüm. Birinci silindirin sibobunun oturduğu yerdeki parlaklıkla alüminyumun birleştiği yerde ve kanalda çatlak bulundu. Rektefiyecinin dediğine göre üretildiği zaman çoğunun kapağı garantiden değişmiş. Bu zamana kadar eline gelen kapakların da hep birinci silindirinde çatlak çıkmış. Benim anladığım dökümden kaynaklı bir hata gibi.

ResimResimResim


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 28, 2016 5:54 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Sabah alıştırılan kapak geldi. Gelen giden çoktu. Toplanmaya geç başlandı. Beklerken hava filtresi, yağ filtresi, termostat, contaların olduğu takım, motor yağı ve antifriz(etilen glikol) sipariş edildi. Kapağın contaları ve diğer teferruatını başka bir usta yerleştirdi. Ben çıkarken kapak blokla buluşmuş, saplamaları torkla sıkılıyordu. Malzeme içinden sadece silindir kapak contasını orijinali yerine Goetze ile değiştirdik.

Eski kapağın fotoğrafını da çektim. Soldaki kararmış silindirde çatlak var.

ResimResim


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 28, 2016 7:41 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7028
Konum: Ankara
Bugün de benim usta H100 topluyordu, arabanın değeri 7000 liraymış adam 4000 lira harcamış motora, sadece parçaları 2300 lira tutmuş.

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 28, 2016 9:01 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4824
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Çok tutmuş be abi

Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile Bir Şekilde Gönderildi.

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal May 31, 2016 6:51 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Akşama doğru arabayı teslim aldık. Egzozda buhar gördükleri için yeni motor yağı boşaltılıp tekrar yağ alındı. İşçilikler de dahil 1750 ödedik.

Benim de süpürge kolu diş sıyırmıştı. Yenisini bulamayınca bagaj kilidi tamir takımı alıp döndüm.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Eyl 03, 2016 8:59 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Pazar değil ama cumartesi günü periyodik bakım + yıkama. Yıkamacı aynı zamanda farları da parlattı sağolsun yeniden iyi oldu :)

Resim

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Eki 18, 2016 5:08 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1232
Sol arka çamurluktaki çatlaklara müdahale ederken orijinal rengine kadar tüm boya katları kabuk gibi soyulmuştu. Ağızların zımparayla tesviyesini yaptım. Arka cam çerçevesinde çürükleri görünce camı da söktüm ve kazıma, zımparalama ve paslı yerlere astar rötuşunu bitirdim. Birkaç gün sonra ufak delikler çıkarsa mastikle kapatacağım. Bilahare primer astarla nihayetlendiririm.

Havalar soğuduğu için uğraşmak istemiyordum fakat arka tamponu yerine takmadan evvel aradan çıkarmak istedim.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Eki 18, 2016 5:14 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Kabin veya ısıtılabilecek kapalı alan yoksa o işler hakkaten zor

Hacının restorasyonunu ben de yaza bıraktım.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2513 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 122, 123, 124, 125, 126

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye