RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Pzt Oca 22, 2018 5:54 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Cum Şub 17, 2017 4:46 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Şub 17, 2017 3:27 pm
Mesajlar: 15
Selamun aleyküm,

1 ay önce Renault Spring aracımın, çalışmaması sonrasında marş zayıfladı. İterek çalıştırdık ve akü kontrol için bir kaç yere gösterdim. Ustalardan kimisi aküyü ölçmeden akü satma derdine düştü, kimisi ölçüp zayıf diyerek satmak istedi. En son akü ölçümü yaptırmak için gittiğim yerde fark ettim ki motor kapağının contası yerinden çıkmış. Akü içinde faiş fiyatlar çekmeleri üzerine, akü fiyatlarını araştırıp, sanayide uygun bulduğum yere gittim.

Giderken yolun yarısında yağ fışkırması sonucu araç teklemeye başladı ve 2-3 de stop etti. En nihayetinde sanayiye varabildik. Tanıdık ustaya giderek, motor kapağı contasını değiştirdik. Bununla birlikte Platin-meksefe ve bujilerde değişti. (Eyquim buji almıştım, usta bosch ile değiştirtti.)

Usta motor kapağını söktükten sonra subaplara bakıp, kimisinin çok sıkı kimisinin gevşek olduğunu söyleyip, ayar yapıp yapmamayı sordu. Subap ayarınıda yapmasını söyledik. Sonrasında karbüratör üzerinden rölanti ayarladı.

Bu işlemler sonrasında bir kaç yere daha akü ölçümü yaptırdım. Yine aynı cevaplar aldım. En son akü satın almak için karar verdiğim yere gittim. Oradaki usta, dürüst esnaf olduğunu belirtip ölçüme başladı ve akünün canavar gibi olduğunu söyledi.

Eve dönüş için yola çıktığımızda aracın rölanti düzensiz ve çekişi düşüktü. Bir kaç gün daha denedikten sonra çekiş düşük, yakıt sarfiyatı aşırı (16-18lt/100km) fazlaydı. Bir kaç gün sonra tekrar ustaya gittim. Subaplara bakmasını söyledim. Motorun sesini dinleyerek subaplarda sıkıntı olmadığını söyledi. Gaz ayarı yaptı ve gönderdi. Denediğimizde bir değişiklik yoktu.

Dün bu kez farklı bir ustaya gittim. Subapların sıkı olabileceğini söyledi. Tekrar ayar yaptı. Önce sıcak sonrada soğuk bir şekilde. Subap ayarından sonra usta takılan bujilerin (bosch) tofaş araçlarına ait olduğunu söyledi. Bunun üzerine yeniden Eyquim buji aldım.
Tüm işlemler bittikten sonra çekiş denemesi yaptığımda çekiş düzelmişti. Yalnız yakıt sarfiyatı hâla yüksek.

Bu arada hava filtresi kazanının alt kısmında hava giriş kısmı ile karbüratör ağzına kadar olan yer arasında çatlak mevcut. Usta kendince hava almaması için oturtmayı denedi fakat başarılı oldu mu bilemiyorum.

Rölanti şuanda 1.100 devir/km civarında, LPG beyninden vidayı çevirdiğimde değişiklik olmuyor. Karbüratöre giden hortumdaki vana her iki tarafa çevirdiğimde de rölanti düşüyor.

Karbüratöre baktığımda (doğru vida mı bilmiyorum :D ) beyaz renkte plastik gibi bir vida var onu saat yönünde çevirince rölanti yükseliyor. Diğer tarafa çevirince rölantide düşme olmuyor.

Hem karbüratör hem de LPG beyni, hortum üzerinden gaz ayarını nasıl yapabilirim ?

Ek olarak motor kapağı contası, buji, platin-meksefe, subap ayarları yapıldığı günden sonra Farları açtığımda rölanti aşırı düşüyor. 1000 devir/km ise 650-700 civarına kadar düşüyor. Bu durum akünün zayıflamasına mı işaret ?

Yardımlarınızı bekliyorum.

Herkese teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Pzt Şub 20, 2017 1:00 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 6994
Konum: Ankara
Bence ilk olarak aracın eğer benzinde çalışıyorsa, benzinde sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol et. Bu arada motora sıcakken subab ayarı yapan usta gerçekten çok enterasan birisi olmalı :D

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 10:47 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 723
burcinhan yazdı:
Bence ilk olarak aracın eğer benzinde çalışıyorsa, benzinde sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol et. Bu arada motora sıcakken subab ayarı yapan usta gerçekten çok enterasan birisi olmalı :D

abi daha enterasanını söyleyimmi çalışırken subap ayarı :D


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 1:09 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Eyl 06, 2011 7:38 am
Mesajlar: 1843
Konum: Keçiören/ANKARA Renault 9 Spring 1993
r9smt yazdı:
burcinhan yazdı:
Bence ilk olarak aracın eğer benzinde çalışıyorsa, benzinde sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol et. Bu arada motora sıcakken subab ayarı yapan usta gerçekten çok enterasan birisi olmalı :D

abi daha enterasanını söyleyimmi çalışırken subap ayarı :D

https://www.youtube.com/watch?v=xED0WMDBge4 :beer:
ayrıca servis kitabında soğuk ve sıcak için ayrı ayrı ayarlama değerleri yer alıyor. Eğer bunun bilincinde olarak ayarlama yapıldıysa sıcak soğuk ayar pek fark etmez

_________________
Renault 9 Spring - 1993


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 2:42 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:49 pm
Mesajlar: 2779
adam aynı sentil çakışıyla egzos ve emme supaplarını dolandı . hepsini aynı yaptı ben beğenmedim .


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 8:11 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 723
Bence sıcak soğuk farkediyor sıcak ne kadar ne sıcak ora meçhul soguk en iyisi soğuk ben soguk yaptırdım yaz kış tek marş


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 8:20 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4788
Konum: Tekirdağ / Şarköy
gemsazr9 yazdı:
adam aynı sentil çakışıyla egzos ve emme supaplarını dolandı . hepsini aynı yaptı ben beğenmedim .

Abi LPG li diye hepsini 0.25 yapmıştır.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 8:34 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 723
Abi 0.30 yapıyor :D


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 8:43 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 484
benim arabanın subapları kimisi 0.50 kimisi 0.40 subap şakırtısı yapıyor kompresyon kaçağıda var yağ eksiltmede var buji tırnak aralığıda 0.9mm olmuş aşınmaktan. fakat -10 derecede bile bir basmaya çalışıyor
tek yaptığım kontağı açıp tık sesini duyunca geri kapatıyorum 3 defa. sonra bir basmaya direk alıyor.
subap ayarının ilk çalışmaya etkisi olduğunu pek zannetmiyorum


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 10:50 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 723
Kitabına bakın egzoz subabını zamanlar sıkıyor sıkarsa çalışmaz tek marş gevşek her türlü çalışıyor ses yapıyor


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LPG ayarı sorunu
MesajGönderilme zamanı: Sal Şub 21, 2017 10:53 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 723
Ben -15 de kapat aç yapmadım sadece çevirdim bastım


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye