RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Prş Ara 13, 2018 11:10 am

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 13, 2017 6:50 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
zaten bende 2 çıkışlı vana ve 2 girişli mikser var şuan. karbüratöre delik açmayı düşündüm fakat delinecek yerlere karbüratör saplamaları denk geliyor oyüzden pek müsait değil ama çok uğraşılırsa oda mümkün.
2 çıkışlı vana ve 2 girişli mikserlerde şöyle bir ayarsızlık var ondan bahsedeyim
şimdi 1. boğaz açıkken 1. hortumdan çift çıkışlı vananın bir çıkışından gaz somurmaya çalışırken vananın diğer çıkışından 2. boğaza giden hortumdanda tersine hava somuruyor. yani hortumun tekinde vakum var diğerinde vakum olmadığı için hava 2. boğazın mikserinden vanaya doğru gidip vanadan 1. oğazın hortumuyla geri dönüyor. tabiki beyindende gelen gazla karışarak. yani vakumun yarısı beyne ulaşamıyor
şimdi biz 1. boğaza göre ayar yaptığımızda. 2. boğaz açıldığı anda 2. boğaz hortumundaki vakum kaybı tersine dönecek ve vakum 2 katına çıkacak buda 2. boğaz devreye girdiğinde aşırı zengin karışıma neden olup devir 5000 lere yaklaşınca hortumdaki vanadan dolayı tekrar fakire düşecektir.
yani bu karbüratörlü lpg sistemleri oldukça kara düzen çalışıyor. yani hep 5500 devirdeki performansıyla 2000 devirde sakin kullanım yakıt tüketimini bir arada yapamıyoruz.
bu yüzden her boğaza ayrı lpg beyni gaz karışımını daha orantılı hale getirebilir diye düşündüm.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Mar 14, 2017 4:54 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burakesk yazdı:
zaten bende 2 çıkışlı vana ve 2 girişli mikser var şuan. karbüratöre delik açmayı düşündüm fakat delinecek yerlere karbüratör saplamaları denk geliyor oyüzden pek müsait değil ama çok uğraşılırsa oda mümkün.
2 çıkışlı vana ve 2 girişli mikserlerde şöyle bir ayarsızlık var ondan bahsedeyim
şimdi 1. boğaz açıkken 1. hortumdan çift çıkışlı vananın bir çıkışından gaz somurmaya çalışırken vananın diğer çıkışından 2. boğaza giden hortumdanda tersine hava somuruyor. yani hortumun tekinde vakum var diğerinde vakum olmadığı için hava 2. boğazın mikserinden vanaya doğru gidip vanadan 1. oğazın hortumuyla geri dönüyor. tabiki beyindende gelen gazla karışarak. yani vakumun yarısı beyne ulaşamıyor
şimdi biz 1. boğaza göre ayar yaptığımızda. 2. boğaz açıldığı anda 2. boğaz hortumundaki vakum kaybı tersine dönecek ve vakum 2 katına çıkacak buda 2. boğaz devreye girdiğinde aşırı zengin karışıma neden olup devir 5000 lere yaklaşınca hortumdaki vanadan dolayı tekrar fakire düşecektir.
yani bu karbüratörlü lpg sistemleri oldukça kara düzen çalışıyor. yani hep 5500 devirdeki performansıyla 2000 devirde sakin kullanım yakıt tüketimini bir arada yapamıyoruz.
bu yüzden her boğaza ayrı lpg beyni gaz karışımını daha orantılı hale getirebilir diye düşündüm.


Bunu ilk defa duyuyorum. 2. boğaz girişinden lpg hortumuna hava giremez çünkü motor zaten yükte iken hava filtresi içine giren tüm havayı çekiyor. Bu sırada LPG hortumunun içindeki basınç her zaman daha yüksek olacağı için lpg hortumuna hava girme şansı yok çünkü rölantide bile araç çalışsa 2. boğaz çıkışına LPG yine geliyor bu çift vanalı sistemde...

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Mar 14, 2017 12:27 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
küçüklüğümden beri hep mekanik ve akışkanların karakteristik özelliklerine hep meraklıydım bu yüzden bu tür konulara hep kafa yorarım istemsiz olarak.
şimdi beyinden gaz somurmak için yeteri kadar vakum olması gerek
bu vakumu yaratmak için mikserlerin deliği karbüratör boğazından daha küçüktür yani karbüratör boğazının ağzını daraltarak vakum yaratıp vakumun bir kısmını lpg hortumuna iletir
karbüratörü yandan delme işleminde ise, karbüratörün boğazında bulunan hava jetleri var bu hava jetleride benzinin somurulması için benzinin boğaza girdiği kısımın hemen yukarısından havayı kısıtlayarak vakum oluşturur buda benzinin memeden somurulmasını sağlar.
yandan delme işleminde benzin somurması için havayı kısıtlayan hava jetlerinin yarattığı vakumdan yararlanmak için bu hava jetlerinin tam alt kısmından delinir. bu sayede ekstra hava kısıtlama işlemi yapmamış oluruz.

şimdi çift çıkışlı vana ve çift hortumlu sistemi düşünürsek.

motor çalışırken filtre kutusu içinde filtreden dolayı az bir vakum olacaktır ancak bu vakum yeterli değildir bu yüzden mikserle karbüratör boğazı daraltılır yada yandan delinip karbüratörün kendisinin yarattığı vakumdan yararlanılır.

bu yüzden lpg hortumundaki vakum filtre kutusundaki vakuma kıyasla daha yüksek olacaktır.

şimdi 2. boğazın kapalı 1. boğazın açık olduğunu düşünürsek

filtre kutusunda az miktar vakum olacaktır filtreden dolayı

2. boğaz kapalı olduğu için 2. lpg hortumundaki vakum hava filtresindeki kadar olacaktır.

şayet 1. boğazda mikserin yarattığı ekstra vakumdan dolayı, 1. lpg hortumunun vakumu 2. lpg hortumunun vakumundan daha yüksek olacaktır.

bu şartlar altında düşündüğüm zaman 1. lpg hortumu çift çıkışlı vanadan beyinden gaz çekerken bir yandanda vakumu daha az olan 2. lpg hortumundan hava çekecektir.

nekadar açık anlatabildim bilmiyorum benim görüşüm bu şekilde sizinde yorumlarınızı merak ediyorum


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 15, 2017 7:06 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1235
Hava jetinin altı kısmına zihnimi veremedim ama yaprak mikser denilen, karbüratörün altına takılan mikserler anlattığınız hususla alakalı olabilir.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 15, 2017 11:32 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
hava jeti dediğim şey, karbüratör boğazından içeri doğru baktığımızda gördüğümüz halka şeklindeki parçadır. bu parça hava geçişini biraz engelleyip alt kısmında alçak basınç oluşturuyor yani vakum etkisi yaratıp o halkanın alt kısmında olan benzin memesinden benzin somurulmasını sağlıyor. yani benzinde aynı lpg de olduğu gibi somurma yada vakum etkisiyle boğaza benzin akıtılıyor.

yaprak mikserdeki amaçda aynı. yandan delme işlemine bir alternatifdir. yani yaprak mikserde karbüratör boğazındaki havayı kısıtlayan halkaların altından gazı vermeyi amaçlar. buda misker vasıtasıyla karbüratör boğazını daraltmadan yada filtre kutusu hava girişini bantlamadan ayar yapmamızı sağlar.

fakat yaprak mikserler her karbüratörde kullanılmaz
yaprak mikser kullanmak için gaz kelebeği ve karbüratör gövdesinin ayrı parça olması lazım. yaprak mikser gaz kelebeğinin üzerine karbüratör gövdesinin altına konur.
fakat Renault 9 11 lerde gaz kelebeği ile karbüratör gövdesi bütünleşik olduğu için Renault 9 11 lerde yaprak mikser kullanmak imkansız
ama Renault 12 lerde yaprak mikser kullanılabilir ama onlar zten yandan delindiği için gereksizdir.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 15, 2017 12:08 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4841
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Peki 2. Boğaza giden LPG hortumuna bir cekvalf takilsa LPG geçişi sadece vakum olduğunda yapılır 1. Boğaz vakum yaptiginda cekvalf devreye girer ve 2. Hortumdan hava gelmez.
Haydi bakalım Koop Koop ... :-)

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 15, 2017 12:35 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
onu bende düşündüm fakat gaz akışına hiç direnç göstermeyecek bir çekvalf bulmakta biraz zor :D


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Mar 17, 2017 6:00 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burakesk yazdı:
küçüklüğümden beri hep mekanik ve akışkanların karakteristik özelliklerine hep meraklıydım bu yüzden bu tür konulara hep kafa yorarım istemsiz olarak.
şimdi beyinden gaz somurmak için yeteri kadar vakum olması gerek
bu vakumu yaratmak için mikserlerin deliği karbüratör boğazından daha küçüktür yani karbüratör boğazının ağzını daraltarak vakum yaratıp vakumun bir kısmını lpg hortumuna iletir
karbüratörü yandan delme işleminde ise, karbüratörün boğazında bulunan hava jetleri var bu hava jetleride benzinin somurulması için benzinin boğaza girdiği kısımın hemen yukarısından havayı kısıtlayarak vakum oluşturur buda benzinin memeden somurulmasını sağlar.
yandan delme işleminde benzin somurması için havayı kısıtlayan hava jetlerinin yarattığı vakumdan yararlanmak için bu hava jetlerinin tam alt kısmından delinir. bu sayede ekstra hava kısıtlama işlemi yapmamış oluruz.

şimdi çift çıkışlı vana ve çift hortumlu sistemi düşünürsek.

motor çalışırken filtre kutusu içinde filtreden dolayı az bir vakum olacaktır ancak bu vakum yeterli değildir bu yüzden mikserle karbüratör boğazı daraltılır yada yandan delinip karbüratörün kendisinin yarattığı vakumdan yararlanılır.

bu yüzden lpg hortumundaki vakum filtre kutusundaki vakuma kıyasla daha yüksek olacaktır.

şimdi 2. boğazın kapalı 1. boğazın açık olduğunu düşünürsek

filtre kutusunda az miktar vakum olacaktır filtreden dolayı

2. boğaz kapalı olduğu için 2. lpg hortumundaki vakum hava filtresindeki kadar olacaktır.

şayet 1. boğazda mikserin yarattığı ekstra vakumdan dolayı, 1. lpg hortumunun vakumu 2. lpg hortumunun vakumundan daha yüksek olacaktır.

bu şartlar altında düşündüğüm zaman 1. lpg hortumu çift çıkışlı vanadan beyinden gaz çekerken bir yandanda vakumu daha az olan 2. lpg hortumundan hava çekecektir.

nekadar açık anlatabildim bilmiyorum benim görüşüm bu şekilde sizinde yorumlarınızı merak ediyorum


Meslek nedir bilmiyorum ama lisans seviyesinde akışkanlar mekaniği dersini aldıysan şu son dediğinin olamayacağını anlayacaksın. Her zaman regülatörden çıkış noktasındaki basınç mikserdekinden yüksek olacağı için motora doğru LPG gazı akar. Bu hortumu bir yerinden de delsen başka bir T bağlantı ile boşluğa açılan ikinci bir çıkış da bıraksan hortum içine doğru negatif basınç oluşamayacağı için hava içeri giremez.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 18, 2017 6:50 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
karadeniz yazdı:
burakesk yazdı:
küçüklüğümden beri hep mekanik ve akışkanların karakteristik özelliklerine hep meraklıydım bu yüzden bu tür konulara hep kafa yorarım istemsiz olarak.
şimdi beyinden gaz somurmak için yeteri kadar vakum olması gerek
bu vakumu yaratmak için mikserlerin deliği karbüratör boğazından daha küçüktür yani karbüratör boğazının ağzını daraltarak vakum yaratıp vakumun bir kısmını lpg hortumuna iletir
karbüratörü yandan delme işleminde ise, karbüratörün boğazında bulunan hava jetleri var bu hava jetleride benzinin somurulması için benzinin boğaza girdiği kısımın hemen yukarısından havayı kısıtlayarak vakum oluşturur buda benzinin memeden somurulmasını sağlar.
yandan delme işleminde benzin somurması için havayı kısıtlayan hava jetlerinin yarattığı vakumdan yararlanmak için bu hava jetlerinin tam alt kısmından delinir. bu sayede ekstra hava kısıtlama işlemi yapmamış oluruz.

şimdi çift çıkışlı vana ve çift hortumlu sistemi düşünürsek.

motor çalışırken filtre kutusu içinde filtreden dolayı az bir vakum olacaktır ancak bu vakum yeterli değildir bu yüzden mikserle karbüratör boğazı daraltılır yada yandan delinip karbüratörün kendisinin yarattığı vakumdan yararlanılır.

bu yüzden lpg hortumundaki vakum filtre kutusundaki vakuma kıyasla daha yüksek olacaktır.

şimdi 2. boğazın kapalı 1. boğazın açık olduğunu düşünürsek

filtre kutusunda az miktar vakum olacaktır filtreden dolayı

2. boğaz kapalı olduğu için 2. lpg hortumundaki vakum hava filtresindeki kadar olacaktır.

şayet 1. boğazda mikserin yarattığı ekstra vakumdan dolayı, 1. lpg hortumunun vakumu 2. lpg hortumunun vakumundan daha yüksek olacaktır.

bu şartlar altında düşündüğüm zaman 1. lpg hortumu çift çıkışlı vanadan beyinden gaz çekerken bir yandanda vakumu daha az olan 2. lpg hortumundan hava çekecektir.

nekadar açık anlatabildim bilmiyorum benim görüşüm bu şekilde sizinde yorumlarınızı merak ediyorum


Meslek nedir bilmiyorum ama lisans seviyesinde akışkanlar mekaniği dersini aldıysan şu son dediğinin olamayacağını anlayacaksın. Her zaman regülatörden çıkış noktasındaki basınç mikserdekinden yüksek olacağı için motora doğru LPG gazı akar. Bu hortumu bir yerinden de delsen başka bir T bağlantı ile boşluğa açılan ikinci bir çıkış da bıraksan hortum içine doğru negatif basınç oluşamayacağı için hava içeri giremez.


son dediğimin olamayacağını söylüyorsunuz.
ben beyne hava gider demedim, beyin hava çeker demedim
1. boğaz hortumu 2. boğaz hortumundan hava çeker dedim 1. boğaz açıkken.
yani lpg beynine hava gitmesi zaten söz konusu değil.

şimdi regülatörden gelen hortum var
1. boğaz hortumu ve
2. boğaz hortumu var
bu üç hortumun tek girişli 2 çıkışlı ayar vidasına bağlı olduğunu düşünün
2. boğaz kapalı 1. boğaz açıkken
1. boğazsomururken hem beyinden lpg somurur hemde 2. hortumdan hava somurur
beyin hortumundaki basıncın 1 bar yani atmosfer basıncında olduğunu düşünün
2. hortumdaki basınçta 0.9 bar oda hava filtresinden dolayı
1. hortumdaki basıncında 1. boğaz açık olduğu için 0.5 bar olduğunu varsayalım
bu durumda beyindeki gaz 1. boğaz hortumuna giderken 2. boğazın hortumundanda 1. boğazın hortumuna hava akışı olacaktır.
bir önceki gönderimde sanırım iyi anlatamadım

ayrıca şunuda belirteyim
gaz beyinden karbüratöre basınçlı bir şekilde gelmiyor. yani beyindeki sıkışmış gazın itme gücüyle gitmiyor karbüratöre gaz.
karbüratörün elektrik süpürgesi gibi somurmasıyla lpg beyni gazı bırakıyor. yani karbüratör gazı zorla somurarak çekiyor. gaz kendisi gönüllü olarak gelmiyor karbüratöre.

eğer fikirlerim hala size mantıklı gelmediyse 2. boğazın hortumunu şeffaf hortumla değiştirip içine strafor taneleri koyup videoya çekecem :D
düşüncelerinizi merak ediyorum


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 18, 2017 9:36 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4841
Konum: Tekirdağ / Şarköy
burakesk yazdı:
onu bende düşündüm fakat gaz akışına hiç direnç göstermeyecek bir çekvalf bulmakta biraz zor :D

Biraz direnç gösteriversin canım koşarken gözükmez o kadar. Uzayda mıyız ki sıfır sürtünme sıfır direnç olsun.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 20, 2017 1:29 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burakesk yazdı:
karadeniz yazdı:
burakesk yazdı:
küçüklüğümden beri hep mekanik ve akışkanların karakteristik özelliklerine hep meraklıydım bu yüzden bu tür konulara hep kafa yorarım istemsiz olarak.
şimdi beyinden gaz somurmak için yeteri kadar vakum olması gerek
bu vakumu yaratmak için mikserlerin deliği karbüratör boğazından daha küçüktür yani karbüratör boğazının ağzını daraltarak vakum yaratıp vakumun bir kısmını lpg hortumuna iletir
karbüratörü yandan delme işleminde ise, karbüratörün boğazında bulunan hava jetleri var bu hava jetleride benzinin somurulması için benzinin boğaza girdiği kısımın hemen yukarısından havayı kısıtlayarak vakum oluşturur buda benzinin memeden somurulmasını sağlar.
yandan delme işleminde benzin somurması için havayı kısıtlayan hava jetlerinin yarattığı vakumdan yararlanmak için bu hava jetlerinin tam alt kısmından delinir. bu sayede ekstra hava kısıtlama işlemi yapmamış oluruz.

şimdi çift çıkışlı vana ve çift hortumlu sistemi düşünürsek.

motor çalışırken filtre kutusu içinde filtreden dolayı az bir vakum olacaktır ancak bu vakum yeterli değildir bu yüzden mikserle karbüratör boğazı daraltılır yada yandan delinip karbüratörün kendisinin yarattığı vakumdan yararlanılır.

bu yüzden lpg hortumundaki vakum filtre kutusundaki vakuma kıyasla daha yüksek olacaktır.

şimdi 2. boğazın kapalı 1. boğazın açık olduğunu düşünürsek

filtre kutusunda az miktar vakum olacaktır filtreden dolayı

2. boğaz kapalı olduğu için 2. lpg hortumundaki vakum hava filtresindeki kadar olacaktır.

şayet 1. boğazda mikserin yarattığı ekstra vakumdan dolayı, 1. lpg hortumunun vakumu 2. lpg hortumunun vakumundan daha yüksek olacaktır.

bu şartlar altında düşündüğüm zaman 1. lpg hortumu çift çıkışlı vanadan beyinden gaz çekerken bir yandanda vakumu daha az olan 2. lpg hortumundan hava çekecektir.

nekadar açık anlatabildim bilmiyorum benim görüşüm bu şekilde sizinde yorumlarınızı merak ediyorum


Meslek nedir bilmiyorum ama lisans seviyesinde akışkanlar mekaniği dersini aldıysan şu son dediğinin olamayacağını anlayacaksın. Her zaman regülatörden çıkış noktasındaki basınç mikserdekinden yüksek olacağı için motora doğru LPG gazı akar. Bu hortumu bir yerinden de delsen başka bir T bağlantı ile boşluğa açılan ikinci bir çıkış da bıraksan hortum içine doğru negatif basınç oluşamayacağı için hava içeri giremez.


son dediğimin olamayacağını söylüyorsunuz.
ben beyne hava gider demedim, beyin hava çeker demedim
1. boğaz hortumu 2. boğaz hortumundan hava çeker dedim 1. boğaz açıkken.
yani lpg beynine hava gitmesi zaten söz konusu değil.

şimdi regülatörden gelen hortum var
1. boğaz hortumu ve
2. boğaz hortumu var
bu üç hortumun tek girişli 2 çıkışlı ayar vidasına bağlı olduğunu düşünün
2. boğaz kapalı 1. boğaz açıkken
1. boğazsomururken hem beyinden lpg somurur hemde 2. hortumdan hava somurur
beyin hortumundaki basıncın 1 bar yani atmosfer basıncında olduğunu düşünün
2. hortumdaki basınçta 0.9 bar oda hava filtresinden dolayı
1. hortumdaki basıncında 1. boğaz açık olduğu için 0.5 bar olduğunu varsayalım
bu durumda beyindeki gaz 1. boğaz hortumuna giderken 2. boğazın hortumundanda 1. boğazın hortumuna hava akışı olacaktır.
bir önceki gönderimde sanırım iyi anlatamadım

ayrıca şunuda belirteyim
gaz beyinden karbüratöre basınçlı bir şekilde gelmiyor. yani beyindeki sıkışmış gazın itme gücüyle gitmiyor karbüratöre gaz.
karbüratörün elektrik süpürgesi gibi somurmasıyla lpg beyni gazı bırakıyor. yani karbüratör gazı zorla somurarak çekiyor. gaz kendisi gönüllü olarak gelmiyor karbüratöre.

eğer fikirlerim hala size mantıklı gelmediyse 2. boğazın hortumunu şeffaf hortumla değiştirip içine strafor taneleri koyup videoya çekecem :D
düşüncelerinizi merak ediyorum


Ben senin ne dediğini anladım. Şöyle düşün,

LPG hortumunun içinde her zaman gaz var. Doğal olarak ortam basıncı atmosfer koşullarına göre daha yüksek. Motor çalışmasa bile regülatör kesiciler açıldığında motora sürekli gaz gönderir, öyle olmasa motorun stop haldeyken çalışabilmesi marş vakumu ile pek de mümkün değil. Motor çalıştığında regülatör çıkış basıncı üzerine motorun vakum gücüne göre ilave yakıt gider. Ne olursa olsun ikinci boğaz çıkışındaki hortum içinde basınç düşse bile LPG hortumu içindeki gaz miktarı hava miktarına göre çok fazla olacağı için ikinci boğaz çıkışından havanın girip de ayırıcıdan 1. boğaz çıkışına gelip yakıtla karışarak 1. boğaza gelme şansı yok. Çünkü bir yandan da hava filtresi içindeki vakum artıyor ve akışkanlar her zaman kısa yolu tercih edeceği için tas içindeki hava direkt karbüratör boğazından çekilecektir.

Strafor parçaları koyduğunda göreceğin anlık olarak T ye doğru geri dönüş olacaktır ama hiçbir zaman T den geçirip 1. boğaz çıkışına o parçalar gelemezler.

Zaten 1. boğaz vakumu arttığında bir noktadan sonra ister istemez 2. boğaz da açılma noktasına gelir. Sanma ki 2. boğaz kelebeği kapalıyken orada vakum yok... :) Karburatör o kadar boktan bir alettir ki en mükkemmel durumdakileri bile hava ayar vidasından filan hava alır. O yüzden fabrikadan çıkmış sıfır km karbüratörlü bir araba bulup bakarsan (ki öyle bir şey artık mümkün değil) hava ayar vidalası deliğinde filan macun olduğunu görürsün hava çekemesin diye.

Yani ideal ortama göre düşünme.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye