RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Pzt May 21, 2018 4:50 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 02, 2017 6:34 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 08, 2012 7:48 pm
Mesajlar: 85
arkadaşlar birkaç yerde hava filtresinin girişini daraltınca tüketim azalıyor gibi birşeyler okudum bu kobuda fikri olan veya tecrübelerini aktaracak varmı hava girişini azaltonca tüketim azalıyormu?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Mar 03, 2017 11:31 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Kas 18, 2016 5:51 pm
Mesajlar: 27
hava girişi dardı sıkinti oluyordu gaza çökünce hava cekemiyordu bende mikser dedikleri karburatorun ustune takilan parça onun deliklerine biküçük pul koydum kucuk delikler vardi ikitane birini kapattim hava girişini açtim süper oldu.

M1453 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Mar 03, 2017 3:15 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 08, 2012 7:48 pm
Mesajlar: 85
varmı bu konuda başka tecrübesi olan arkadaşlar


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Mar 03, 2017 3:58 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4812
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Aracın hava girişine hiç müdahale etmeden benzin ile tam ayarında çalışır vaziyete getirin sonra araca uygun mikser kullanın ve sonra gaz ayarı yapin.
Hava girişini kısıtladiginizda yakıtı daha az değil daha fazla yakarsiniz. Çünkü LPG regülatörü motor vakumuna göre LPG yi gönderir siz hava girişini kısıtladiginizda motor LPG mikserinden daha fazla vakum yaparak daha fazla LPG yakılmasına veya yakilamadan atılmasına sebep olur.
Hava girişi tıkamak farkli yerden hava alan karbüratör için LPG ayarı tutturmak için yapılır ancak randımanlı olmaz. Tavsiye edilen bir durum değildir.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 04, 2017 8:27 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 501
sadece hava girişini kısıtlayıp başka hiçbişe yapmamak yakıtı arttırır. ama hava girişi kısıtlandıktan sonra lpg ayarı yapılırsa bir sorun olmaz.
neredeyse arabaların yarısından çoğunun hava girişi kısıtlanmış durumda.
sebebi iste yeterli miktarda vakum elde edilemediğinden. hava girişini kısıtlamak illaki karbüratörün hava aldığı anlamına gelmiyor.
mesela benim arabada hiçbir hava alma felan yok fakat çok ince ayar yapmak için yeterli vakum olmuyor. ince ayar yapılamazsa araç ya az yakar ama performanstan düşer. yada çok performanslı olur ama çok fazla yakar.
arabam gaza basınca verebileceği maksimum gücü versin, gaza az basıncada çok az yaksın istiyorsanız hassas ince ayar yapılması gerek. alt devirlerde vakum az olduğu için alt devirlerde gazı somurması zor oluyor o yüzden gazı fazla açmamız gerekiyor fakat üst devirlere çıktığımızdada vakum arttığı için gereğinden çok fazla gaz somuruyor buda yakıt tüketimini aşırı arttırıyor. her devirdede yakıt hava karışımını sabit tutmak için hassas gaz ayarı yapmamız gerek. vakum düşük olursa hassas ayar yapamayız. vakumu arttırmak için hava girişini kısıtlamamız gerek. en ideal hava kısıtlama yöntemi 3 adet bulaşık telini birleştirip filtre kutusunun hava girişine sokmaktır. havayı kısıtladıktan sonra sıfırdan gaz ayarı yapılması gerek. yüksek miktardaki vakum bize daha hassas yakıt hava karışım ayarı yapmamıza olanak verir. mesela ben 1500 devirde vites yükseltiyorum devir 1000 e düşüyor gaza basıyorum 1500 devire gelince yine vites yükseltiyorum devir 1000 e düşüyor buşekilde araba yürüyüp gidiyor. hava girişi kısıtlı olmazsa o devirlerde aracı yürütmek zordur.

neyse hava girişini kısıtlayıpta gaz ayarı hassas yapıldıktan sonra yakıt tüketiminiz düşecektir tabiki alt devirlerde kullanmak şartıyla. 2000 devire gelince vites yükseltin.
hava girişi kısıtladıktan sonra benzin sarfiyatı artacaktır o yüzden sadece acil durumlarda gaz biterde yolda kalırsanız petrole kadar gitmek için benzini kullanın. yani 100km lik mesafeye buseferde benzinle gideyim falan demeyin çok yakacaktır.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Mar 07, 2017 6:08 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7013
Konum: Ankara
Ben de Flash varken hava girişi tamamen açıktı ve şehir içinde 9-10 litre LPG tüketiyordum.

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal Mar 07, 2017 7:51 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 747
hava girişi açmak için ne kadar uğraştığımı anlatamam en sonunda kurtuldum siz siz olun kapatmayın 30 tl lik benzin alırsınız sonra egzozdan yanmadan atarsınız


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 09, 2017 9:51 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Hava girişini kapatmak LPG'de de yakıtı arttırır. Durduğu yerde ayar yapıldığı için bunu görmek zordur ancak hava girişine bant çekilirse gaza yüklendiğin zaman motor regülatörden çok daha fazla gaz çeker. Yükteyken karışım çok zenginleşir. Eğer araç bantsız LPG ayarı yapılabilecek durumdaysa bantlama yapılmaması gerekir. Sadece soğuk havalarda biraz daha rahat çalışmasını temin etmek için makul miktarda hava girişi kısıtlanabilir çünkü LPG sisteminde jikle tertibatı yoktur. Bu havalarda bant sadece yakıtı arttırır.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 09, 2017 10:39 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4812
Konum: Tekirdağ / Şarköy
karadeniz yazdı:
Hava girişini kapatmak LPG'de de yakıtı arttırır. Durduğu yerde ayar yapıldığı için bunu görmek zordur ancak hava girişine bant çekilirse gaza yüklendiğin zaman motor regülatörden çok daha fazla gaz çeker. Yükteyken karışım çok zenginleşir. Eğer araç bantsız LPG ayarı yapılabilecek durumdaysa bantlama yapılmaması gerekir. Sadece soğuk havalarda biraz daha rahat çalışmasını temin etmek için makul miktarda hava girişi kısıtlanabilir çünkü LPG sisteminde jikle tertibatı yoktur. Bu havalarda bant sadece yakıtı arttırır.

Termoregulatoru çalışan Renault gurubunu egzoz manifoltundan gelen kısmı daraltmak mantıklı olabilir bence. Zaten ısınınca ön taraftan almaya devam edecek.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 09, 2017 1:11 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
ahmetcan466 yazdı:
karadeniz yazdı:
Hava girişini kapatmak LPG'de de yakıtı arttırır. Durduğu yerde ayar yapıldığı için bunu görmek zordur ancak hava girişine bant çekilirse gaza yüklendiğin zaman motor regülatörden çok daha fazla gaz çeker. Yükteyken karışım çok zenginleşir. Eğer araç bantsız LPG ayarı yapılabilecek durumdaysa bantlama yapılmaması gerekir. Sadece soğuk havalarda biraz daha rahat çalışmasını temin etmek için makul miktarda hava girişi kısıtlanabilir çünkü LPG sisteminde jikle tertibatı yoktur. Bu havalarda bant sadece yakıtı arttırır.

Termoregulatoru çalışan Renault gurubunu egzoz manifoltundan gelen kısmı daraltmak mantıklı olabilir bence. Zaten ısınınca ön taraftan almaya devam edecek.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Isınınca önden alıcak nasıl olsa, olabilir tabi.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 09, 2017 2:55 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 501
Hava girişini kısıtladiktan sonra ona göre gaz ayarı yapıldığı için gazda fazla yakmaya neden olmaz. Sadece dip gazdaki performansı düşer


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Mar 09, 2017 5:24 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Hava girişini daraltıyorsanız araç nasıl ayarlarsanız ayarlayın motorun yüke bindiği koşullarda açık haline göre daha çok yakar. Gaza bastığında motor hava çekemediği için refülatörden gaz asılıcak bu da yakıta etki edecektir. Ne kadar fakir karışımla arabayı çalışır halde tutabiliyorsanız yakıt tüketimi o kadar düşer. Hava girişini kısıtlayarak yakıtı sadece vanayı kısmak suretiyle fakirleştiremezsiniz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Mar 10, 2017 12:44 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 501
benim araçta 3 adet bulaşık teli var bu şekilde ayar yaptım. 1 senedirde öyle bindim yakıttan memnunum.
daha dün bir lpg ustasına şu egzoza takılan egzoz ölçüm aletleri ile test yapmak için gittim.
sordum sizin cihaz egzoz gazındaki oksijem miktarını söylüyormu dedim evet dedi baktım değerler arasında O2 var.
ayarı kendim yapmak istiyorum dedim siz sadece cihazı çalıştırın dedim ben O2 değerine bakacağım dedim.
adam dalga geçti sen o değere bakarak ayar yaparsan arabayı yerinden kaldıramazsın falan dedi al yap hadi dedi.
egzoza soktuk cihazın hortumunu. ekrandan izlemeye başladım. O2 seviyesi rölantide çok düşüktü yani rölantide zenginde çalışıyordu araba. bu benim için çok önemli değil önemli olan gaza basarkenki karışım oranının ne olduğuydu

gaza 2000 devirde sabitleyip bekledim . O2 değeri 13 ü gösteriyordu. 3000 e çıktım yine 13 yada 13.5 falan gösteriyor 4000 e çıktım yine aynı 5000 e çıktım yine oksijen seviyesi 13 civarında tabi 2. boğazı açamadım araç redlineye çıkıyor o devirdeki yakıt hava karışımını egzozdan gözlemek mantıksız olur çünkü yeterli biktarda avans falan alamaz bujiler.

şu egzoz gazındaki oksijen miktarından bahsedeyim.
enjeksiyonlu araçlarda egzoz manifoldunun sonunda egzoz borusunda lamda sensorü bulunur yani O2 sensoru bu sensör yüzde 14.5 oksijen miktarına ayarlıdır. oksijen miktarı 14.5 ten fazla olursa beyne fakir karışım uyarısı gönderip yakıt miktarını artırmasını söyler. oksijen miktarı 14.5 in altına düşerse sensör beyne zengin karışım uyarısı gönderir ve beyin yakıt miktarını azaltır. yani egzozdaki oksijen miktarını yüzde 14.5 e sabitlemeye çalışır.

benim egzoz gazındaki oksijen miktarı her devirde yüzde 13 ü gösteriyor. bu istediğime yakın bir rakam ve önemli olan her devirde ve gaz pedalı seviyesinde aynı oranda yakıt hava karışımı olması gerekir.
ben bu yakıt hava karışım oranını her devirde aynı orana sabitlemek için 3 adet bulaşık teli kullandım.

tek bir dez avantajı var oda dip gaz yaptığımızda yüksek devirlerde alınan gücü azaltıyor olması.
bulaşık teli yokken gazı doyuracak kadar açınca araç 175km hız yapıyor.
hava girişi kısıtlı şekilde 160km hız yapabiliyor.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 11, 2017 4:00 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Hava girişi kısıtlandığında araç durduğu yerdeyken gaz analiz cihazı ile hiçbirşey göremezsiniz. Taşınabilir bir cihaz olsa da 3. viteste rampa çıkarken gaz pedalına sonuna kadar basınca karışım değerini bir görebilseniz. :) Hava girişi kısıtlandığı için motor vakumu regülatöre daha çok geldiği için motor yükte çok zengin karışımla çalışır. Hiçbir yol koşulu araç dururken simülasyon edilemediği için arabaya durduğu yerde yapılan gaz ayarı hiçbir zaman tam sonuç vermez.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 11, 2017 4:02 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Mesela araç rolantide çalışırken hava girişini kısıtlarsanız rolantinin yükseldiği görülür. Gaz vanasından veya regülatörden gaz kısılınca rolanti düşer ve sanılır ki gazı kıstık, artık az yakıcak. Oysa bu durum sadece rolanti şartları için geçerli olmaktadır.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 11, 2017 6:43 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 501
bunun için AEM wideband almayı düşünüyorum anlık olarak yakıt hava karışımını görmek için.
fiyatı 750 lira kit halinde. 1 senedir almayı düşünüyorum ama hiç okadar para elime geçmedi. artık nezaman parayı denkleştirirsem alacağım.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 13, 2017 8:24 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burakesk yazdı:
bunun için AEM wideband almayı düşünüyorum anlık olarak yakıt hava karışımını görmek için.
fiyatı 750 lira kit halinde. 1 senedir almayı düşünüyorum ama hiç okadar para elime geçmedi. artık nezaman parayı denkleştirirsem alacağım.


Aslında egzos sistemine bir delik açıp cıvata kaynatarak kaynattığın cıvataya üniversal tipte bir oksijen sensörü uydurulursa avometre ile sensörün çıkış gerilimini okuyarak da ayar yapılabilir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 13, 2017 9:15 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4812
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Şimdi yeni nesil Ardunio ve PİC programlama diye birşeyler yapıyorlar. Onunla bir devre kurulabilemez mı? :-)

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 13, 2017 11:01 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 501
bosh un 4.9 LSU O2 sensörü var

AEM in kit halinde bütün kablolarıyla göstergesiyle O2 sensörü var. bu sensörün ısıtıcısı falanda olduğu için kit halinde almak daha doğru olur yoksa kısa sürede sensör bozulur.
ayrıca tek beyinle 2 boğazlı bir karbüratörü sabit yakıt hava karışım ayarı tutturmakta imkansız gibi bişey.
1. boğaza göre ayarlandığında 2. boğaz açıldığı anda karışım oranları bozuluyor.
2. boğaza göre ayar yapıldığında tek boğzala giderken aşırı zengin oluyor.
2 boğazdada orantılı karışım ayarını tutturmak için 2 beyin kullanmak gerek her boğaza 1 beyin. bu şekilde hava girişi kısıtlamayada gerek kalmayacaktır
tabi bu uygulamayı yaptıktan sorna ayarlayabilmek için O2 wideband sensör şart


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Mar 13, 2017 1:41 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burakesk yazdı:
bosh un 4.9 LSU O2 sensörü var

AEM in kit halinde bütün kablolarıyla göstergesiyle O2 sensörü var. bu sensörün ısıtıcısı falanda olduğu için kit halinde almak daha doğru olur yoksa kısa sürede sensör bozulur.
ayrıca tek beyinle 2 boğazlı bir karbüratörü sabit yakıt hava karışım ayarı tutturmakta imkansız gibi bişey.
1. boğaza göre ayarlandığında 2. boğaz açıldığı anda karışım oranları bozuluyor.
2. boğaza göre ayar yapıldığında tek boğzala giderken aşırı zengin oluyor.
2 boğazdada orantılı karışım ayarını tutturmak için 2 beyin kullanmak gerek her boğaza 1 beyin. bu şekilde hava girişi kısıtlamayada gerek kalmayacaktır
tabi bu uygulamayı yaptıktan sorna ayarlayabilmek için O2 wideband sensör şart



Aslında ona da gerek yok. Eskiden regülatörden gelen gaz hortumuna takılan 2 çıkışlı vana ve bu iki çıkışın ayrı ayrı iki boğaz için giriş yaptığı 2 girişli mikserler vardı. Karburatör müsait ise karbüratörü delerek iki boğaza ayrı ayrı giriş de yapılabilir. Ercanın springe mikser yoktu mesela karbüratör üstüne açılan deliğe yerleştirilen memeden lpg motora gidiyordu.

Karburatörlü sistemlerde zaten mükemmel ayarı tutturmak diye bir şey sistemin doğası gereği mümkün değil. Deniz kenarında ayar yapsan 1200 rakımda ayar yine bozulacak, hava sıcaklığı değiştikçe değişecek, lpg içeriği değiştikçe değişecek vs. Malum markalar kışın propan içerğini arttırıyorlar.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye