RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Pzr Nis 22, 2018 12:33 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 42 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Prş Kas 15, 2012 5:51 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
ya denizcim şimdi söylecegim ama pek inanan olmaz..


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Kas 15, 2012 8:43 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
ben inanabilirim... :) bu arada biz de aldık starex, önerilerin benim için önemli...

viewtopic.php?f=13&t=2027

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 7:18 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
deniz depoyu evde , yola cıkmadan önce doldurdum. gezi süresincede tabiki dolumlar da yaptım. eve geldim tekrar depoyu ilk çıktıgım gibi
doldurdum.
toplamda yaptıgım yol.........2651 km.
toplamda yaktıgım yakıt .... 159 lt.
yakıtımı; daimi aldıgımız istasyon tarafından iskontolu aldım. 3.70 aslında yollarda da daha uygun iskontolu satan yerlerde yok değil var hemde baya var 3.50 ile 3.60 civarları.. ama nasıl mazot oldukları muamma... Deniz aldıgımız mozotlar euro mazot olduları için oldukça ince . özellike bizim gibi mekanik kamlı pompalara işin gercegi uygun değil kardeşim. euro; hem çok ince hem de yağsız.
o yüzden yakıt içine cüzi miktarda kaliteli yağ koyarak yakıtımız tam istedigimiz gibi yaparız. Böyle olunca litrede ortalama 3.65 tl. oluyor. . burada şunu belirteyim yağ katmamızın sebebi litre bazında fiyatı düşürmek değil. yağ mazot'tan pahallı bile olsa gene karışımı yapmaktan çekinmem. çünkü araç için gerekli.
yola cıkmadan starex'in ufak bir kaç bakımı gercekleştirdim. yağ ve mazot filitreleri yağ degişimi (castrol 5w30 tam sentetik) intercool radyatör temziligi. (içi)
enjektörlerin sökümü yapıldı . tezgahta kontrol edildi. memelerin uygunlugu onaylandı ve ayarlandı. pompa içindeki süzgec temzilendi.. ki çok önemlidir.. elemanlara gitmedenki en son filitredir zamanla tıkanır araç çekişten düşer. o nu deniz temizletmediysen mutlaka temizlet. pompanın üzerinde bir rekor sökülerek o süzgeç cıkıyor. bilemezsende tarif ederim.
sonra lastik havaları vs vs. gibi.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 9:09 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7008
Konum: Ankara
Dizelin derdine bak kardeşim :)

Bende yağını değiştirdim, yola çıktım git gel 4300 km :ramo:

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 9:23 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
konvekta yazdı:
deniz depoyu evde , yola cıkmadan önce doldurdum. gezi süresincede tabiki dolumlar da yaptım. eve geldim tekrar depoyu ilk çıktıgım gibi
doldurdum.
toplamda yaptıgım yol.........2651 km.
toplamda yaktıgım yakıt .... 159 lt.
yakıtımı; daimi aldıgımız istasyon tarafından iskontolu aldım. 3.70 aslında yollarda da daha uygun iskontolu satan yerlerde yok değil var hemde baya var 3.50 ile 3.60 civarları.. ama nasıl mazot oldukları muamma... Deniz aldıgımız mozotlar euro mazot olduları için oldukça ince . özellike bizim gibi mekanik kamlı pompalara işin gercegi uygun değil kardeşim. euro; hem çok ince hem de yağsız.
o yüzden yakıt içine cüzi miktarda kaliteli yağ koyarak yakıtımız tam istedigimiz gibi yaparız. Böyle olunca litrede ortalama 3.65 tl. oluyor. . burada şunu belirteyim yağ katmamızın sebebi litre bazında fiyatı düşürmek değil. yağ mazot'tan pahallı bile olsa gene karışımı yapmaktan çekinmem. çünkü araç için gerekli.
yola cıkmadan starex'in ufak bir kaç bakımı gercekleştirdim. yağ ve mazot filitreleri yağ degişimi (castrol 5w30 tam sentetik) intercool radyatör temziligi. (içi)
enjektörlerin sökümü yapıldı . tezgahta kontrol edildi. memelerin uygunlugu onaylandı ve ayarlandı. pompa içindeki süzgec temzilendi.. ki çok önemlidir.. elemanlara gitmedenki en son filitredir zamanla tıkanır araç çekişten düşer. o nu deniz temizletmediysen mutlaka temizlet. pompanın üzerinde bir rekor sökülerek o süzgeç cıkıyor. bilemezsende tarif ederim.
sonra lastik havaları vs vs. gibi.



abi şuanda bizim starex 6+6 12 km şeklinde dur kalk olmayan trafikte yazın 10-11 litre aralığında yakıyor, 1 zaman ucuz motorin aldım aracın çekişi çok düşmüştü, ondan sonra sadece PO nun prodizelini alıyoruz, prodizel denen daha ucuz olan motorin senin bildiğin gibi daha kalın euroya alternatif olarak girdi piyasaya...

bu starex de yine benim elime kalıcak o kesin, tam olarak fotoğraf varsa iyi olur neticede çalışma prensibini her yönüyle tam olarak bilsem de dizel tecrübem yok, starexde filtre olayının daha önemli olduğunu biliyorum...

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 3:35 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
karadeniz yazdı:
konvekta yazdı:
deniz depoyu evde , yola cıkmadan önce doldurdum. gezi süresincede tabiki dolumlar da yaptım. eve geldim tekrar depoyu ilk çıktıgım gibi
doldurdum.
toplamda yaptıgım yol.........2651 km.
toplamda yaktıgım yakıt .... 159 lt.
yakıtımı; daimi aldıgımız istasyon tarafından iskontolu aldım. 3.70 aslında yollarda da daha uygun iskontolu satan yerlerde yok değil var hemde baya var 3.50 ile 3.60 civarları.. ama nasıl mazot oldukları muamma... Deniz aldıgımız mozotlar euro mazot olduları için oldukça ince . özellike bizim gibi mekanik kamlı pompalara işin gercegi uygun değil kardeşim. euro; hem çok ince hem de yağsız.
o yüzden yakıt içine cüzi miktarda kaliteli yağ koyarak yakıtımız tam istedigimiz gibi yaparız. Böyle olunca litrede ortalama 3.65 tl. oluyor. . burada şunu belirteyim yağ katmamızın sebebi litre bazında fiyatı düşürmek değil. yağ mazot'tan pahallı bile olsa gene karışımı yapmaktan çekinmem. çünkü araç için gerekli.
yola cıkmadan starex'in ufak bir kaç bakımı gercekleştirdim. yağ ve mazot filitreleri yağ degişimi (castrol 5w30 tam sentetik) intercool radyatör temziligi. (içi)
enjektörlerin sökümü yapıldı . tezgahta kontrol edildi. memelerin uygunlugu onaylandı ve ayarlandı. pompa içindeki süzgec temzilendi.. ki çok önemlidir.. elemanlara gitmedenki en son filitredir zamanla tıkanır araç çekişten düşer. o nu deniz temizletmediysen mutlaka temizlet. pompanın üzerinde bir rekor sökülerek o süzgeç cıkıyor. bilemezsende tarif ederim.
sonra lastik havaları vs vs. gibi.



abi şuanda bizim starex 6+6 12 km şeklinde dur kalk olmayan trafikte yazın 10-11 litre aralığında yakıyor, 1 zaman ucuz motorin aldım aracın çekişi çok düşmüştü, ondan sonra sadece PO nun prodizelini alıyoruz, prodizel denen daha ucuz olan motorin senin bildiğin gibi daha kalın euroya alternatif olarak girdi piyasaya...

bu starex de yine benim elime kalıcak o kesin, tam olarak fotoğraf varsa iyi olur neticede çalışma prensibini her yönüyle tam olarak bilsem de dizel tecrübem yok, starexde filtre olayının daha önemli olduğunu biliyorum...


karadeniz yazdı:
konvekta yazdı:
deniz depoyu evde , yola cıkmadan önce doldurdum. gezi süresincede tabiki dolumlar da yaptım. eve geldim tekrar depoyu ilk çıktıgım gibi
doldurdum.
toplamda yaptıgım yol.........2651 km.
toplamda yaktıgım yakıt .... 159 lt.
yakıtımı; daimi aldıgımız istasyon tarafından iskontolu aldım. 3.70 aslında yollarda da daha uygun iskontolu satan yerlerde yok değil var hemde baya var 3.50 ile 3.60 civarları.. ama nasıl mazot oldukları muamma... Deniz aldıgımız mozotlar euro mazot olduları için oldukça ince . özellike bizim gibi mekanik kamlı pompalara işin gercegi uygun değil kardeşim. euro; hem çok ince hem de yağsız.
o yüzden yakıt içine cüzi miktarda kaliteli yağ koyarak yakıtımız tam istedigimiz gibi yaparız. Böyle olunca litrede ortalama 3.65 tl. oluyor. . burada şunu belirteyim yağ katmamızın sebebi litre bazında fiyatı düşürmek değil. yağ mazot'tan pahallı bile olsa gene karışımı yapmaktan çekinmem. çünkü araç için gerekli.
yola cıkmadan starex'in ufak bir kaç bakımı gercekleştirdim. yağ ve mazot filitreleri yağ degişimi (castrol 5w30 tam sentetik) intercool radyatör temziligi. (içi)
enjektörlerin sökümü yapıldı . tezgahta kontrol edildi. memelerin uygunlugu onaylandı ve ayarlandı. pompa içindeki süzgec temzilendi.. ki çok önemlidir.. elemanlara gitmedenki en son filitredir zamanla tıkanır araç çekişten düşer. o nu deniz temizletmediysen mutlaka temizlet. pompanın üzerinde bir rekor sökülerek o süzgeç cıkıyor. bilemezsende tarif ederim.
sonra lastik havaları vs vs. gibi.



abi şuanda bizim starex 6+6 12 km şeklinde dur kalk olmayan trafikte yazın 10-11 litre aralığında yakıyor, 1 zaman ucuz motorin aldım aracın çekişi çok düşmüştü, ondan sonra sadece PO nun prodizelini alıyoruz, prodizel denen daha ucuz olan motorin senin bildiğin gibi daha kalın euroya alternatif olarak girdi piyasaya...

bu starex de yine benim elime kalıcak o kesin, tam olarak fotoğraf varsa iyi olur neticede çalışma prensibini her yönüyle tam olarak bilsem de dizel tecrübem yok, starexde filtre olayının daha önemli olduğunu biliyorum...


deniz ucuz mazot kalın olur gibi bir tabir kullanmak yanlış olur. ucuz mazotlar genelde karışımdan meydana gelir . bir nevi yapma gibi. maliyeti düşük olan yanıcı maddeler karıştırılır içine bu zamanla motoru bitirir. bir dizelde kötü yakıtın ilk verdigi hasar enjektörlerdir.. daha sonra sürmeye devam edersen piston gömlek devam eder.
starex 'de ben 41000 km yaptım. her sene yapılan testlerde meme degişimine gerek duyulmamıştır.

şimdilik starex de tavsiyem 1. Starex'e en başta hiç bir zaman taksi muamelesi yapma . seri kalkma . trafiğin durmuna göre ileriyi görerek akıcı kullan . 2. 2300 devri geçme 3. Rampaları her zaman yarım gaz çık .4. kontak kapatacagın zaman hemen stop etme 15-20 sn bekle. eger zor şartlarda sürüş yaptısan 2 dakika....
motoru çalıştırdıgın gibi hemen yürüme 1 dk civarı bekle. her zaman turbo aklının bir köşesinde kalsın. . intercool hortumlarını kelepcelerini kontrol et. kacak varsa ki kendini belli eder o bölgeyi hafif yağla terletir hemen sorunu gider. yoksa yakıt sarfiyatı artar.. intercool radyatör fanının çalıştıgına emin ol. arasıra hortumları sök intercool radyatörü cıkar içini gaz yagı ile yıka. vs vs gibi.

bu arada.
aracında kaç hava yastıgı var. abs varmı . klima mevcutmu.?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 4:12 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:02 pm
Mesajlar: 2107
Yırtık elbiseden çıkar gibi olucak ama gezi çok güzel olmuş, günü birlik de olsa. (: paylaştığın için teşekkürler.



Dizel mevzusuna devam (:


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 4:33 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
beyazıt yazdı:
Yırtık elbiseden çıkar gibi olucak ama gezi çok güzel olmuş, günü birlik de olsa. (: paylaştığın için teşekkürler.



Dizel mevzusuna devam (:


yunuscum ona elbise denmez ya neyse .
ne yapıyorsun nerelerdesin . bi buluşma yapalım olmaz mı..


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 5:24 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
tek havayastığı var abi, klima, elektrikli ayna, otomatik cam gibi özellikleri var... tamamen camlı 5+1

kullanımını özelliklerine dikkat ederek yapıyoruz, babamda araç ben vegaya el koydum babam biraz bildiği gibi kullanıyor olabilir arabayı... :)

ben özellikle rampalarda bayılmaması konusunda hastayım, o yüzden çok da kullanmadığımız için yakıtı düşürmek adına (ayar vs.) yapılacak müdahalelerin arabanın performansını bozmasını istemiyoruz...

bu filtre meselesini erdem abi de söylemişti, araç 175.000 de ancak bugüne kadar çok çok iyi bakılmış, atlandığını sanmıyorum ama bakmak lazım...

bu arada arka makaslardan 1 er adet çıkardım senden kopya çekerek, gerçekten süper oldu... :)

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 6:27 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:02 pm
Mesajlar: 2107
konvekta yazdı:
beyazıt yazdı:
Yırtık elbiseden çıkar gibi olucak ama gezi çok güzel olmuş, günü birlik de olsa. (: paylaştığın için teşekkürler.



Dizel mevzusuna devam (:


yunuscum ona elbise denmez ya neyse .
ne yapıyorsun nerelerdesin . bi buluşma yapalım olmaz mı..


kibarca yazıyım dedim abi (:

aynı abi bildiğin gibi buluşalım tabi müsait olduğun bir vakitte. (:


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 9:39 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
karadeniz yazdı:
tek havayastığı var abi, klima, elektrikli ayna, otomatik cam gibi özellikleri var... tamamen camlı 5+1

kullanımını özelliklerine dikkat ederek yapıyoruz, babamda araç ben vegaya el koydum babam biraz bildiği gibi kullanıyor olabilir arabayı... :)

ben özellikle rampalarda bayılmaması konusunda hastayım, o yüzden çok da kullanmadığımız için yakıtı düşürmek adına (ayar vs.) yapılacak müdahalelerin arabanın performansını bozmasını istemiyoruz...

bu filtre meselesini erdem abi de söylemişti, araç 175.000 de ancak bugüne kadar çok çok iyi bakılmış, atlandığını sanmıyorum ama bakmak lazım...

bu arada arka makaslardan 1 er adet çıkardım senden kopya çekerek, gerçekten süper oldu... :)


deniz yakıtın düşmesi için motor aksamına ve ya aracın herhangi bir yerine müdehaleden bahsetmedim. bakımlarından ve kulanım tarzından sözettim.. unutmamak gerekir bakımları iyi yapılan her aracın performansı iyi yakıt sarfiyatıda minumum olacaktır..
araç 5+1 ise ruhsatta kapalı kasa kamyonet mi acaba
bakımları zamanında yapılmış bir starexin 175000 km'deki motoru ömrünün ancak çeyregini tüketmiş sayılır. daha önünde uzun yolları var...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 10:03 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
bu pompaya filan müdahale ile yakıt düşüyormuş da abi ondan sordum ben...

bu araba izmir otokentteki en temiz starex idi, kaputu açtığımda karşımda ne turbosunda, ne manifoldunda, ne intercool bağlantılarında 1 gram bile yağ olmayan 1 motor çıktı ki o an hasta oldum, marşına basıp çalışmasını dinledim gayet düzenli ve sakin çalışıyordu... içine baktım yırtık sökük arka pandizotlarda darbe kırık hiç 1 şey yok...

arabayı 1 diş hekimi amca kullanmış, sürekli denizli-izmir arası gidip gelmiş galerici de zaten bu amcanın kardeşi imiş...ben bu arabayı 9+1 olarak aldım şuanda koltukların en arkadaki 3 lüsünü söktüm babama bagaj lazım diye, onun önündeki 2 li ile orjinal 2 lisi duruyor...he bu arada araç 5 kişilik ben yanlış yazmışım 5+1 değil...sonradan takılan koltukların döşemesi orjinal döşemeden ama iskeleti farklı...ruhsatta panelvan ve yük nakli yazıyor, muayeneye giderken sonradan takılan 2 li ve 3 lüyü söküp gidiyoruz...

gerçekten çok memnun edici 1 araç, pompanın filitresinin tam yerini izah edebilirsen abi bu ay yağı değişicek, onu da aradan çıkartmış oluruz... aslında komple enjektörlere vs. de baktırmak istiyorum

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Kas 16, 2012 10:21 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Eyl 08, 2011 8:39 pm
Mesajlar: 99
tamam deniz. resmini çekip paylaşayım..


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Kas 17, 2012 7:33 am 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
teşekkür ettim... :good:

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Mar 23, 2013 8:13 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 7514
Konum: sence ?
Harika bir gezi olmuş kaptan :good:
yine sinop gezisi yap derim ,o virajlı yol artık yok .


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Mar 24, 2013 4:41 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7008
Konum: Ankara
Ayancık Sinop arası bol açık virajlar var, geçen sene motorla çok keyif almıştım :) Bu sene de motorlara lastik lazım, iki motor için 900 lira süper bir fiyat aldım, kısmetse değiştireceğim..

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Mar 24, 2013 5:26 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
burcinhan yazdı:
Ayancık Sinop arası bol açık virajlar var, geçen sene motorla çok keyif almıştım :) Bu sene de motorlara lastik lazım, iki motor için 900 lira süper bir fiyat aldım, kısmetse değiştireceğim..



o ne la... :shocked: :shocked: :shocked:

motor lastiği mi onlar... :?:

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Mar 24, 2013 5:51 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Çrş Eyl 07, 2011 4:26 pm
Mesajlar: 1669
Traktor lastiginden pahali namusuzlar... dun aksarayda tanidiga ugradim 500tlyemotora 1 lastik almis sadece....?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Mar 24, 2013 8:16 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7008
Konum: Ankara
Fiyatı bedava denecek kadar ucuz diyeyim sana...

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Mar 24, 2013 8:19 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 20, 2011 5:41 pm
Mesajlar: 3307
Konum: Ankara/Eryaman
özelliği ne ki bu lastiklerin merak ettim ? arabaya alsan o paraya en kaliteli lastiği alır üzerine depoyu fullersin :D

_________________
2002 Honda Civic 1.6 VTEC ES A/T


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 42 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye