RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Sal Ağu 21, 2018 10:04 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2. çalıştırma motor stop
MesajGönderilme zamanı: Prş Ara 21, 2017 10:51 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Ara 15, 2017 4:34 pm
Mesajlar: 11
Merhaba;

98 broadway RN orjinal(sadece benzin) aracımı ilk çalıştırmada jikle 2-3dk açık(ısınana kadar) sonra jikleyi kapatarak problemsiz kullanıyorum. Fakat 5dk motoru durdurduktan sonra tekrar çalıştırınca araç bir süre sonra devir dalgalanıp araç tekliyor stop ediyor ve tekrar zor çalışıyor(jikle sonuna kadar açıksa stop etmiyor ama gene devir düşüp-çıkıyor boştayken)

Problem sizce ne olabilir acaba? Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Prş Ara 21, 2017 5:49 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Tem 06, 2017 6:14 pm
Mesajlar: 39
Ateşleme sistemini kontrol etmeni tavsiye ederim distiribitör kapağın çatlak olabilir bu da motor ısınınca neme sebebiyet verip stop ettirebilir ayrıca ateşleme bobininde akımını ölçtürmende fayda var


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Ara 22, 2017 6:47 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Ara 15, 2017 4:34 pm
Mesajlar: 11
kapağa gözle görülür bir çatlak varmı bakacağım. Isınınca nemlenme çok mantıklı geldi.Demek ondan dolayı 2. çalıştırmada stop ediyor


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Ara 23, 2017 12:20 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Tem 06, 2017 6:14 pm
Mesajlar: 39
Büyük ihtimal benzinde yapıyorsa karbüratör şamandırası geri kaçırıyorda olabilir


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr Ara 24, 2017 7:59 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Ara 15, 2017 4:34 pm
Mesajlar: 11
distribütör kapağını açtım,bir çatlak yok ama tevzi makarasının üstü simsiyahtı(kabuk-kabarcık gibi birşey vardı üst metalinde) çıkmak bilmedi yerinden çok sıkışmış, yerinde temizlemeye çalıştım yuvasını kırmayayım diye. Ayrıca distribütör kapağı orta kablo uç metali(ateşleme bobini) ve yuvası yeşil pas-yosun gibi birşeyle kaplıydı onuda söküp temizledim kapaktaki metali gözükecek şekilde tornavida yardımıyla sildim. Kapağın içindeki tevzi makarasının deydiği 4metalde ufak eğrilmiş çukur, içleri aynı yeşil maddeden vardı.

Sildim temizledim hepsini bakalım bir daha tekrarlayacakmı problem! Bu arada 1 bujinin dış porseleni çok paslı- bujilerin dışı problem yaratırmı? Diğer 3 buji inci gibi görünüyor:)


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ara 25, 2017 8:22 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4824
Konum: Tekirdağ / Şarköy
En güzeli distribütör, tevzi makarası, bujiler ve buji kabloları değişimi iyi olur

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ara 25, 2017 7:12 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Ara 15, 2017 4:34 pm
Mesajlar: 11
Sizde hepsini değiştir demişsiniz. Doğru tabii,en temizi,peki sıkışmış tevzi makarasını nasıl çıkaracağım?

Tavsiye için teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ara 25, 2017 7:14 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4824
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Naci80 yazdı:
Sizde hepsini değiştir demişsiniz. Doğru tabii,en temizi . Tavsiye için teşekkürler
Temizlemek için harcadığınız vakite ve emeğe yazık. Zaten aşınmış tır distribütör kapağı ve tevzi makarasınin kapaktaki karsiliklari o yüzden yapılan işe değmez. Şahsi fikrim.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ara 25, 2017 9:20 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Tem 06, 2017 6:14 pm
Mesajlar: 39
Naci80 yazdı:
distribütör kapağını açtım,bir çatlak yok ama tevzi makarasının üstü simsiyahtı(kabuk-kabarcık gibi birşey vardı üst metalinde) çıkmak bilmedi yerinden çok sıkışmış, yerinde temizlemeye çalıştım yuvasını kırmayayım diye. Ayrıca distribütör kapağı orta kablo uç metali(ateşleme bobini) ve yuvası yeşil pas-yosun gibi birşeyle kaplıydı onuda söküp temizledim kapaktaki metali gözükecek şekilde tornavida yardımıyla sildim. Kapağın içindeki tevzi makarasının deydiği 4metalde ufak eğrilmiş çukur, içleri aynı yeşil maddeden vardı.

Sildim temizledim hepsini bakalım bir daha tekrarlayacakmı problem! Bu arada 1 bujinin dış porseleni çok paslı- bujilerin dışı problem yaratırmı? Diğer 3 buji inci gibi görünüyor:)





Bujinin seramik tarafının siyahlaşması ateşleme düzensizliği gibi görünüyor eğer paslıysada buji kablosunun vakum özeliğinin kaybolmasından kaynaklı çıkarırken hafif zorlaması lazımki diğer anlatığınız yeşilimsi yosun gibi şeyler parçaların ekonomik ömrünün doldurduğunu gösterir tevzi makarasının üzerindeki kabarcıklarda parçanın özellinin kaybolduğunu gösterirki tevzi makarsının
Görevini tam yerine getirememesi dolayısylada akımda atlama yapması distiribitör kapağı buji ve buji kablosuna ekstra yük bindirerek ateşlemede verimsizlik yaratır

Benim kablo ünivar distiribitör kapağı magnati marelli
Bujilerim eyquem di ama ustamın inanılmaz tavsiyesiyle opar garantisinde magnati marelli taktım ve şiddetle bu bujiyi tavsiye ederim sırf usta ısrar etti diye 3000 kmdeki bujiyi değiştirdim iyikide değiştirmişim arabanın soğuk havada çalışması fark etti yakıttada çok fark olmasada az bişe farketti


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye