RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Çrş Kas 26, 2014 5:05 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 11, 2011 6:19 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:41 am
Mesajlar: 72
Konum: kocaeli
abi ikizin gibi bi adam vardı iyiki sormamışım :D

_________________
Bir zamanlar onlarda sollardı!!!


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 12, 2011 9:09 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3606
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
sörf yaparken böyle bir yazıya rastladım ne dersiniz biraz farklı bir hava alma yöntemi

SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 12, 2011 11:38 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 7:29 am
Mesajlar: 6059
herzaman derim kendi havasını alır bizim araçlar,yedek su şişesinide gevşetsen (gevşeltsen) olur,hatta gevşek bırakın


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 12, 2011 4:39 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 5:14 pm
Mesajlar: 292
Konum: İstanbul
Ben de eski forumdan seçmece mesajları ekliyim bari :)


Renault9 yazdı:
Kendi garajımızda soğutma sistemi sıvısını değiştirebilirmiyiz acaba?

Boşaltmak için hangi tapaları açmalıyız.Ayrıca su+antifreeze ekledikten sonra havasını nasıl alacağız sistemin.

Birde soğutma sistemi temizleyici sıvılar var,ne derece işe yararlar?


cüneyt-34 yazdı:
Sevgili Dostlarım baktım ki burada kimse birşey yazmamış,bari ben birşeyler yazayım dedim :P
Arkadaşlar önce Radyatörün alt hortum kelepçesini sökün ve hortumu çıkartın,suyun radyatörden ve motor içinden boşalıncaya kadar süzülmesini bekleyin.
(Eğer ki Radyatör suyu çok paslanmış ise, bu genelde Çok uzun süre antifrizsiz kullanmaktan dolayı motorun ve radyatörün içinde paslanmalar meydana gelir. Temizlemek için Radyatörün üst kapağını açın ve buradan tazyikli suyu temileninceye kadar tutun arada bir alt hortumu da kapatın ki mümkün olduğu kadar motor içini de temizlesin.Temizlik işlemi bitince su tamamen boşalıncaya kadar bekleyin. Böylece Boşaltma ve temizlik işlemi bitmiştir.

Şimdi gelelim diğer işleme.Radyatör alt hortum kelepçesini güzelce sıkın ki kaçırmasın.Önce 3 lt Antifriz'i doldurun radyatöre (asla Antifriz'siz kullanma Yaz ve kış ) Doldurdunuz.Şimdi kalan bölümüne doluncaya kadar su ilave edeceğiz.
Edeceğiz ama doldu sandığımız aslında dolmadı nedeni de motor blokundaki hava bu havanın alınması gerekir ki hararet yapmasın araç.
Bu Havayı almak için de Radyatör hortumlarının üstünde dikkatli baktığınızda 3 adet küçük başlı cıvatalar göreceksiniz ( bunlar motor blokunun üstünde sağ tarafta olan hortumlardır).
Buldunuzu sayalım bunları,şimdi bunları üçünüde sökün. Veya tektek işlemi yapın sizin için daha kolay olur.Söktüğünüz cıvatanın yerinden hava tamamen boşalıp su gelinceye kadar açık tutun hiç hava kalmadı mı? o zaman cıvatayı sıkın.geçin ötekine aynı işlemi burada da yapın.Su eksildikçe ilave edin.ikinci de bitti mi ?
Geçin üçüncüsüne ve aynısını bunda da yapın hava kalmadıysa kapatın suyu tekrar kontrol edin,eksikse tamamlayın.

Basın şimdi Marş'a çalıştırın aracı ve bekleyin motor ısınsın GÖZÜNÜZ HARARET GÖSTERGESİNDE OLSUN. Rolantide çalışmaya devam etsin motor ta ki fan açıncaya kadar.Fan sorunsuz bir şekilde açtı ise hava yok ve işlemizi tamamdır arkadaşlar.
:lol!: :lol!:


Renault9 yazdı:
Bilgilendirme için çok sağolun,elinize sağlık çok güzelizah etmişsiniz.

Bu hava almak için bahsettiğiniz vidalar resimde işaretlediklerim sanırım?

Resim

Resim


cüneyt-34 yazdı:
:arrow: Evet dostum aynen onlar


Renault9 yazdı:
Peki bir soru daha.
hortumla sisteme su tuttuk diyelim.
bu çeşme suyu motor bloğunda kalmaz mı hiç?


cüneyt-34 yazdı:
Kalsın ne zararı var ki ?kalır tabii motor blokunu tamamen boşaltamassın onun için tazyikli suyu tuttun diye yazdım ki devir daim etsin ki mümkün olduğu kadar içindeki paslı suyu atsın.
kalması çok doğal nasılsa antifrizden sonra su ilave etmiyor muyuz ki?
Kaldı ki zaten çeşme suyu koyulur genel de.Saf su diye geçenlerde okudum bu sitede hiç luzumu yok


Renault9 yazdı:
Saf su ekliyoruz ama :D


Renault9 yazdı:
http://renault9.wordpress.com/2007/05/06/hararet-gostergesi-hakkinda/

Resim

D'ye geldiğinde tehlikelidir.Normalde C de olmalı.


karadeniz yazdı:
d kaç dereceye tekabül ediyor ercan tam olarak... :?:


Schakal yazdı:
c ye kadar normal c de fan devreye girer onun uzerine cikiyor ise
ya termostat acilmiyor ya da sistemde baska problemler var .


sezer yazdı:
Benim B yi çok az geçince fan açıyor. 75 lik termostad takmışlar. Aracı stop ettiğimde bidondaki su miktarının arttığını gördüm. iki gün arabayı kullanmadım, bugün baktığımda bidondaki su kendiğinden yerine gelmiş.


Schakal yazdı:
sezercelik yazdı:
Benim B yi çok az geçince fan açıyor. 75 lik termostad takmışlar. Aracı stop ettiğimde bidondaki su miktarının arttığını gördüm. iki gün arabayı kullanmadım, bugün baktığımda bidondaki su kendiğinden yerine gelmiş.


iste bak o tip bir termostat motor aksaminin
yeterli derecede isinmadan calisarak asinmasina
sebep olur .
bence acilen orjinal degerde termostat ile degistir .


Elbruz yazdı:
Renault9 yazdı:
Farları açınca fazla göstermesinin sebebi gösterge ampüllerinden olabilir. Daha önce gösterge ampüllerini değiştirdiniz mi.
Orjinali 2W , 5w'lık takınca hararet ve benzin ibresi biraz daha fazla gösteriyor. ;)


Evet,dediğin olay bende oldu.6 ampulu de değiştirdim,şimdi farı açınca benzin göstergesi azıcık oynuyor,ama hararete dikkat etmedim,oynasa farkederdim.

Ama şöyle de bir olay oldu,ampulleri ilk taktığımda çok parlak olmuştu,ama bir süre sonra eski parlakları gitti.Acaba bu ampuller de kalite kalite mi?Sanırım benim aldıklarım da 5 watt'lıktı.Senin taktıklarından daha fazla ışık vermiyorlardı ilk taktığımda.


karadeniz yazdı:
o parlaklığın zamanla gitmesinin sebepleri;

1-olması gerenken değerden düşük ampül çok daha fazla ısınacağından camının kararması;
2-zamanla bağlantı noktalarının oksitlenip yeterli akımı geçirememesi
3-sistemin tozlanması
4-parlaklık kontrolü yapan reostanın (ayar düğmesinin) özelliğini zamanla kaybetmesi...

bunlar dışında ışıkta zayıflama olacağını sanmıyorum...


Renault9 yazdı:
Antifreeze denediğinde umarım sorunun çözülür.

Buarada termostat hakkında güzel bir yazı buldum.

Termostat nedir?
Motor komponentlerinin maksimum performans ve verimlilikte çalışmaları ancak belirli sıcaklıktaki motor ortamında mümkündür. Radyatör ile motor arasındaki soğutma suyunun akışını ve sıcaklığını kontrol altında tutmak motorun ideal çalışma sıcaklığının sağlanması bakımından çok önemlidir. Bu kontrol mekanizması termostatlar sayesinde sağlanır. Termostatlar soğutma suyunun dolaşımını kontrol ederek, motorun maksimum verimlilikte çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağladıktan sonra o sıcaklık diliminde stabilize ederler.

Termostatların 2 tane ana görevi vardır.

* Motor sıcaklığının mümkün olan en kısa zamanda ideal sıcaklığa ulaşmasını sağlamak
* İdeal sıcaklığı motor çalıştığı sürece sabit tutmak



Resim


Renault9 yazdı:
ANTİFİRİZ HAKKINDA YANLIŞ BİLDİKLERİNİZ

1.Antifriz sadece kış aylarında kullanılır.

Yanlış! Antifriz (soğutma sıvısı) aracınız için son derece önemli bir koruyucudur. Görevi yalnızca donmayı önlemek değildir. İçeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı korur. Kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önler. Bu nedenle 4 mevsim kullanılmalıdır.

2. Ne kadar çok Antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım.

Yanlış! Saf antifrizin donma noktası -12 derecedir. Su ile karıştırıldığında ise donma noktası -65 dereceye kadar düşer. Ancak Antifriz + Su karışımında Antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşmekte, daha sonra tekrar yükselmektedir. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70’i aşarsa donma, %30’un altına düşerse hararet tehlikesi başgösterir. Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ila %50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir.

3. Suyun nerden geldiği önemsiz, yeter ki doğru oranda kullanılsın...

Yanlış! Sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır.

4. Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir.

Yanlış! Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez. Antifriz değişiminin normalde yılda bir defa yapılması uygundur. Ancak bu konuda en doğrusu, araç üreticisinin tavsiyesini dinlemektir.

5. Bütün antifrizler birbirinin aynı...

Yanlış! Piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar.Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından üç yıla kadar kullanılabilmektedir. Bununla birlikte, 4. maddede belirtildiği gibi, araç üreticisinin tavsiyesi, araç kullanıcısı için antifriz seçimi ve kullanımında en doğru bilgiyi sağlayacaktır.

Castrol markasının kalite garantisini taşıyan genel maksatlı Castrol Antifreeze’in kullanım süresi araç üreticisi tarafından aksi belirtilmedikçe 1 yıl, OAT teknolojisi ile üretilen Castrol Antifreeze SF’in kullanım süresi ise 3 yıla kadar uzayabilir.

Unutmayın! Aracınızın motorunda yanma sonucu oluşan ısının %30’u antifriz tarafından tahliye edilmektedir.

Bu Bir CASTROL Ürün Tanıtımı ve Reklamıdır.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Çrş Kas 16, 2011 10:56 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3606
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
az önce ispanyolca kitaptan baktım 1.6 (rainbow-fairway)motorlarda soğutma suyu 6.5 lt imiş (şaka maka ispanyolcayıda çözdüm behhh)

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Radyatör havası alma?
MesajGönderilme zamanı: Prş Kas 17, 2011 11:32 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Eyl 17, 2011 10:04 am
Mesajlar: 3617
benimki hep gevşek duruyo hararette gayet normal şu anda eski sahibi amcaya allah acil şifa versin iyi göremiyom diye gösterge panelindeki arka sis göstergesine bağlamış fanı fan açılınca ışık yanıyo

_________________
EF 338


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye