RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Çrş Eki 17, 2018 6:21 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yağmurda otomobil sürmek!
MesajGönderilme zamanı: Cum Eyl 09, 2011 8:19 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Eyl 03, 2011 10:07 am
Mesajlar: 5515
Konum: İzmir
ozzz2110 yazdı:
*Yağmurda otomobil sürmek! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir.. *
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ *

*Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir? *

*Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin. *

*Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis
arkadaşım verdi. *

*Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi.. *
> >
*Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış. *

*Birçok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.

*Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli fark etmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşçasına mükemmel bir netlik kazanacak. *

*Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun. *

*Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın. *
*Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın. *

*İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz. *

*Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da
takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf
edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz). *

*Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor. *
> >
*Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. *
> >
*SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur. *
> >
*Ama SARI sis farları daYAĞMUR ve SİS' te hiç işe yaramaz. *
***Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.

****36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu. *

*Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi. *
> >
*Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu... *
> >
*Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı. *
> >
> > *Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi: *

> > *YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN. *
> >
*Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
*Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı. *

> > *Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi. *

> > *Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi: *
> >
> > *YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA
> > SÜRMEYİNİZ. *

> > *Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz. *

> > *NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır
> > durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir
> > sistem bulunmaktadır. *

ALINTI


karadeniz yazdı:
güneş gözlüğünü ben sisli havalarda kullanırım, sabah erken saatlerde güneş açmadan turgutlu izmir arası sisli olurdu hep, çok güzel sonuç veriyor... :)

saol özkan bilgilendirme için...


93 spring yazdı:
çocukken babamla sabah balıktan dönüyoduk,her zamanki gibi sis çöktü,babam hemen bagajdan gres çıkarıp far camlarına sürmüştü,halaa hatırlarım,yalnız gözlük bilgisi ve kruz kontrol bilgisi için sonsuz teşekkürler,yarım mail yağmuru yapacam millete,ama zam gelmeden gözlük alayım :D ,geçen ay kapı cebiyle bir osmanbeyde caddeye düştü :D


salla2000 yazdı:
enteresan bilgiler gene neler örendik neler yaaa vay beee :D


barut yazdı:
yağmurda gözlük mü ? vay beee olaya bak


beyazıt yazdı:
Yazıyı okurken şaka sanıp altına doğru merakla okumaya başladım ama değilmiş (:

Çok enterensan bilgiler teşekkürler.


burcinhan yazdı:
Özkan eline sağlık, bende yağmurda motosiklet kullanıma dair bir çeviri eklemek istiyorum. Çeviren yakın bir arkadaşım....



Yağmurda Motosiklet Kullanmak

Yağmurda güvenli bir sürüş yapabilmek için gerekenler; uygun bir kıyafet, tutuşun ne olduğunu anlamak, görüşünüzün açık olması ve görünür olduğunuzdan emin olmak. Art Friedman

Her ne kadar sonrasında motoru temizlemeyi sevmesem de yağmurda sürmeyi seviyorum. Bu söylediğim çoğu motosiklet sürücüsü için geçerli değildir. Sonuçta yolların kaygan, görüşün az ve üstünüzün başınızın su olduğu bir ortamda kim motora binmek ister ki?

Bunun cevabı “Çünkü ben ıslanmıyorum. Motosikletteki görüşüm arabanınkinden daha iyi ve motosikletin trafikte pek çok avantajı (daha iyi görüş, manevra kabiliyeti, daha kolay kaçış, vb) var.

Yağmuru Uzak Tutun

Yağmurda sürüşten zevk almanın ilk şartı yağmur kıyafetleri giymiş olmaktır. Herhangi bir motosiklet mağazasından alacağınız hemen hemen tüm yağmurluklar sizi koruyacaktır. Bazıları ise giyim kolaylığı, belirgin renkler ve konforları ile diğerlerinden ayrılır.

Böyle bir yağmurluğa ek olarak su geçirmez bir çift bot ve eldiven ile giyiminiz tamamlanmıştır ve bütün gün kuru bir şekilde motosiklet kullanabilirsiniz.

Küçük bir not: Eğer eldivenlerinizin kollarını montun içine sokarsanız içleri daha uzun süre kalacaktır. Bu şekilde takılında kolunuzdan süzülen sular eldivenin içine dolmaz.

Full-Face ya da Flip-Up kask dışındaki kasklarla yağmurda motosiklete binmekle önü açık bir kask ile binmek arasındaki fark yüzünüze çarpan yağmur sularıdır.

Yağmurda kendinizi konforlu hissetmeniz önemlidir. Islak çoraplar ya da apışaranızdan içeri sızan sular dikkatinizi dağıtır. Ayrıca ıslanır ve üşürseniz, bu yorgunluğunuz zihninizin gerektiği ölçüde uyanık kalmasına ve önünüzdeki trafiği takip etmenize engel olur.

Yol Tutuş

Yağmur uygun giyindikten sonra karşı karşıya kalacağınız iki konu kalmıştır, yol tutuş ve görüş. Yol tutuş çoğu sürücü için en önemli sorunu oluşturur çünkü ıslak zeminde ne kadar tutuşa sahip olduklarından emin değildirler. Her ne kadar logar kapakları, köprü bağlantıları, boyalı alanlar ve birikmiş olan yağın yağmurla temizlenmemiş olduğu yerler ıslandıklarında daha kaygan olsalar da, temiz asfalt ve betondaki tutuşunuz çok fazla etkilenmeyecektir.

Ne kadar etkilenir peki? Yol tutuşu test etmenin en güzel yolu arka freninizdir. Kuru yolda arka lastiğinizin ne zaman kitlenip kaymaya başladığını bildiğinizi varsayarsak, bu hareketi ıslak zeminde de deneyerek öğrenebilirsiniz. Tabi lastiğinizde en az yarım cm diş kaldığını varsayıyoruz. Eğer bu denemeyi ortalama bir hızda , düz ve engebesiz bir yolda yaparsanız tehlikeli olmaz. Yokuş aşağı arka tekeri kitlemekten kaçının, aksi halde yana doğru kayıp sizi çizginizden çıkarabilir.

Yol tutuşu artırmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. Seçeceğiniz iyi bir çift lastik ıslak yolda fabrika çıkışı lastiklerden daha iyi yol tutacaktır. Lastik basıncındaki hafif bir artış (5 psi) da ıslak yolda tutuşu artırmaya faydalı olur. Böylece ince su birikintilerinin üzerinden daha rahat geçersiniz. Sakın böyle yaparak dişsiz lastiklerinizle yağmurda hız yapabileceğinizi düşünmeyin!

Bazı durumlar çok dikkatli olmanızı gerektirir. Demiryolu rayları ıslandıklarında size zarar verebilirler. Genel tavsiye demiryolunu ya da diğer metalleri kuru olduklarında bile dik bir açıyla geçmektir. Islak olduklarında ise bu bir tavsiye değil gereklilik olur. Gittiğiniz yola paralel diğer metal yüzeyler de aynı şekilde dikkatle yaklaşmayı ve dik olarak geçmeyi gerektirir. İnce bir çizgi halindeki metal yüzey hafif yatık olarak geçilebilir çünkü lastikler hemen toparlar. Anca büyük metal yüzeyler (logar kapağı gibi) lastiğin toparlayamayacak kadar kaymasına sebep olabilir. Boyalı yüzeyler de ıslandıklarında neredeyse metal kadar kaygan olur.

Yerdeki yağın yağmur suyu ile akmadığı yerler de heyecan vericidir. Suyun akarak değil de birikerek toplandığı yerlere dikkat edin, buralarda suyun gücü yerdeki yağı akıtacak kadar güçlü değildir. Bu tür heyecanları yaşamak için en ideal yerler gişeler ve kapalı garaj girişleridir. Kuru havada bu tür yerlerdeki yağ biraz kayganlık yaratır ama ıslandığında yağ gibi kayacaktır. Özellikle tünellerdeki kavisler yağmurdan biraz olsun kurtulmanın raahtlığına kapılan motorcu için ölümcül olabilir.

Yumuşak Hareketler

Bu kadar kaygan yüzeylerde motosikleti döndürmek çok yumuşak bir yaklaşım gerektirir. Frenlere aniden asılmak ya da hızlı bir dönüş manevrası sizi hastaneye gönderebilir. Yani bu tür bölgelere yaklaşmadan önce yavaşlamış olmanız ve bu bölge üzerindeyken gazı kesmeniz gerekir. Ayrıca kayıp yolu tıkayabilecek arabalara da dikkat etmelisiniz.

Yavaşlama ve yön değiştirmeye göstereceğiniz bu yumuşak yaklaşım size her türlü ıslak yolda yardımcı olur. Dönüşlerinizi de biraz daha kademeli gerçekleştirin. Vites küçültürken daha yumuşak olun, debriyajı biraz daha yavaş bırakın ve gazı ani açıp kapamayın. Gazı açarken artan şekilde açın. Arka tekere binen gücü azaltmak için vitesleri daha erken yükseltin. Fren yaparken lastiklere ani yük binmesini engelleyecek şekilde yapın.

Durabilmek için kendinize daha fazla yer (takip mesafesi) bırakın ya da yavaşlayın ki daha kısa bir sürede durabilin. Ayrıca etrafınızdaki diğer araçların sizin hareketlerinize tepki verebilecek zamanları olduğundan da emin olun.

Görmeden Olmaz

Dönüp yine görülme konusuna geliyoruz. Motosiklet sürücüsünün yağmurlu havalarda karşı karşıya kalabileceği en büyün sorun diğer araç sürücülerinin onu görmesidir. Zayıf farlar, kirli yan camlar, çizik ya da muhtemelen buğulanmış bir cam…bir otomobil sürücüsü bu şartlar altında önündeki dünyayı görmekte zorluk çekebilir. Eğer kıyafetiniz siyah ya da daha kötüsü gri ya da koyu yeşil ise, siz de bu gri dünya içinde kaybolursunuz. Parlak sarı bir yağmurluk görünür olmanın ve yağışta sürüşünüzün güvenliği için en kolay ve en iyi yoludur, gerçi beyaz özellikle geceleri sarıdan bile daha iyidir. Fosforlu renkler gündüz görünürlüğünüzü de artırır, gece için ise montunuzda, yağmurluğunuzda, sırt çantanızda ya da kaksınızdaki fosforlu şeritler oldukça işe yarar. Görünürlüğü yüksek bir kask da gece görünürlüğünüze olumlu etki yapar.

Bu saydıklarımızı yağmurlu bir havada dışarı çıktığınızda hemen test edebilirsiniz. Görünürlüğü yüksek bir şekilde giyinmiş bir motorcu, bisikletli ya da yayayı ne kadar çabuk fark ettiğinize bakın. Bunu da gri tonlarında giyinmiş bir insanı ne kadar geç fark ettiğinizle kıyaslayın. Bir arabanın içinde dışarıyı görmenin ne kadar zor olduğuna da dikkat edin. Siz görünür olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz ama bir arabanın içinden bakıldığında gerçek çok farklı olabilir.

Gelelim sizin görüşünüze. Yanları ıslanmış bir vizörün arkasındaysanız büyük ihtimalle herhangi bir araba sürücünden daha iyi bir görüşünüz vardır. Sizin görüşünüzü bozacak olan buğulanan bir vizör olacaktır. Ayrıca aşırı ıslanan bir ön cam da görüşünüzü bozabilir. Bu gibi durumlar için dışarıdan camın su tutmasını engelleyen spreylerden kullanılması faydalıdır.

Buğu önleyici vizör oldukça işe yarar ancak gece kullanımında bazen olmayan cisimleri varmış gibi gösterebilir. Eğer buğu sorununa çözüm bulamıyorsanız, vizörün içine süreceğiniz çok ince bir katman sabun da buğuyu önler. Bunu ıslak ya da kuru iken vizöre sürün, sonra da silin.

Yağmurlu Gece

Pek çok motorcu için yağmurlu geceler kabustur. Vizörünüze düşen her su tanesi etraftaki ışıkları yansıtır. Çok yüksek bir camın arkasındaysanız ve üzerinden yolu göremiyorsanız, bu çok tehlikeli olabilir ve tavsiye edilmez. Karşınızdan gelen arabalar görüşünüzü tamamen yokedebilir. Vizörü hızlıca silmenizin faydası dokunur ama o süre içinde yolu göremezsiniz. Ayrıca su birikintileri de fark edilemeyebilir.

Öte yandan, çok parlak olmayan ışıklar –mesela arka stoplar – ıslak yol yüzeyinde yansıdıkları zaman farlarınızın göstermediği yol özelliklerini ortaya çıkarır. Benim stratejim şöyledir; Arkasında bol stop lambası bulunan bir aracı sıçrattığı sudan etkilenmeyecek bir mesafede takip etmek, yansımalara bakarak çukurları, yamaları ya da yoldaki cisimleri görmeye çalışmak şeklindedir. Önünüzdeki aracı izleyerek, hızlı girdiğiniz takdirde size sorun çıkarabilecek büyüklükteki su birikintilerini de fark etmenizi sağlar.

Gece bile olsa bir motorcunun kullanabileceği birkaç numara vardır. Motosiklet üzerinde olmanın avantajlarından biri otomobillerden daha yukarıda bir yerde bulunmanızdır. Geceleyin bu sizin yol yüzeyini daha iyi görmenizi sağlar çünkü yola bakış açınız otomobilden daha diktir. Bunun sonucu olarak derin olmayan izleri görmeniz kolaylaşır. Islak yüzeylerin yansıtma özelliğini lehinize kullanabilirsiniz. Islak kablo ya da ağaç dallarının yoldaki yansıması size köşeyi dönmekte olan ya da karşıdaki tepenin ardından gelmekte olan bir aracı haber verir. Kamyonun altında parlayan fren lambaları size ani bir duruşu haber verir.


ozzz2110 yazdı:
Paylaştığım şeyin bilimselliği, işe yararlığı hakkında kesin bir şey yoktu ama paylaşmakta fayda var dedim. Eğer gerçekten işe yarıyorsa (ki ilk fırsatta deneyeceğim) çok faydalı.

Burcinhan abi senin yazını da okudum. İşin aslı motor kullanmaktan korktum :) Güvenli sürüş için yapılması gerekenler zamanla motor-refleks olacak biliyorum ama çok daha hassas ve dikkatli olmak gerek.

Bu arada Gri araçları bende severdim her ne kadar Siyah-Beyaz ve kırmızı favorilerim olsada. Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.


barut yazdı:
ozzz2110 yazdı:
Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.


nasıl yani Özkan nasıl görünmüyormuş ?


burcinhan yazdı:
ozzz2110 yazdı:
Burcinhan abi senin yazını da okudum. İşin aslı motor kullanmaktan korktum :) Güvenli sürüş için yapılması gerekenler zamanla motor-refleks olacak biliyorum ama çok daha hassas ve dikkatli olmak gerek.



Motosiklet işi çok daha bilimsel ve teferrauatlıdır. Bakmayın siz piyasada motorcuyum diye gezen üç beş zibidiye.


93 spring yazdı:
ozzz2110 yazdı:
Paylaştığım şeyin bilimselliği, işe yararlığı hakkında kesin bir şey yoktu ama paylaşmakta fayda var dedim. Eğer gerçekten işe yarıyorsa (ki ilk fırsatta deneyeceğim) çok faydalı.

Burcinhan abi senin yazını da okudum. İşin aslı motor kullanmaktan korktum :) Güvenli sürüş için yapılması gerekenler zamanla motor-refleks olacak biliyorum ama çok daha hassas ve dikkatli olmak gerek.

Bu arada Gri araçları bende severdim her ne kadar Siyah-Beyaz ve kırmızı favorilerim olsada. Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.

o şöyle oluyor,diyelim viraja girdin,ve trafik durdu,arkandan gelen seni görmüyor,eğer arkadan gelen şöför yorgunsa ,asfalt rengine yakın olan arabanı,viraja girince ilk an göremiyor.Allah muhafaza


burcinhan yazdı:
ozzz2110 yazdı:

Bu arada Gri araçları bende severdim her ne kadar Siyah-Beyaz ve kırmızı favorilerim olsada. Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.


Kesinlikle mantıklı :good:


salla2000 yazdı:
barut yazdı:
ozzz2110 yazdı:
Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.


nasıl yani Özkan nasıl görünmüyormuş ?


evet onu bende okumuştum hemde bir kaç yerde insan gözü güneş altında o renk araçları algılamada baya zorlanıyomuş ve geç farkediliyormuş :good:


rdmaksl yazdı:
burcinhan yazdı:
ozzz2110 yazdı:

Bu arada Gri araçları bende severdim her ne kadar Siyah-Beyaz ve kırmızı favorilerim olsada. Bir dergide okumuştum gri araçlar yaz günlerinde belli mesafelerde gözükmezler diye o gün bugündür pek ilgim kalmadı.


Kesinlikle mantıklı :good:

yıllar önce r.babamın daha ben ehliyet almadan önce verdiği bir uyarı idi ve hala aklımdadır,
bu ve benzer renk araçlar asfalt rengine yakın olduğu için,karşıdan gelende aracı fark edememe veya geç fark etme gibi durumlar olabiliyor,bu renk bir araç kullanıyorsan eğer,heleki uzun yolda mutlaka farların açık seyahat etki görünürlüğün artsın,demişti,


PETTAS yazdı:
engin bilgileriniz için tesekkürler arkadaslar


karadeniz yazdı:
insan gözünün en zor seçebildiği renktir zaten gri...

_________________
halen yaya :)


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Yağmurda otomobil sürmek!
MesajGönderilme zamanı: Cmt Eyl 10, 2011 5:33 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 7:29 am
Mesajlar: 6605
parklarını kırmızı yapan araçlarda otobanda tehlikeye düşüyo,karşıdan gelen araç park lambalarını fren lambası zannedip şerit değiştirme tehlikesi var(fabrikası ne renk taktıysa o renk takmak lazım Allah muhafaza etsin cümlemizi)

_________________
V-TEC 2


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Yağmurda otomobil sürmek!
MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 12, 2011 12:12 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 7028
Konum: Ankara
Dün ustamda çil çil bir Uno sahibi arabasına gözümün önünde mavi led park lambası taktı. Arabasını satıyormuş ne istiyorsun dedim 7.500 dedi. O parklarla ancak 5.000 eder dedim, eleman yüzüme öyle uzun uzun baktı sonra arabasına bindi gitti :D

Nerdeyse ağlayacaktı

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye