RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Çrş Kas 21, 2018 2:44 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 4:23 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
hortumda çift çıkışlı ayar vidası bulunuyor bu ayar vidasından karbüratöre 2 hortum gidiyor. iki hortumun uçlarına bakıt boru takıp karbüratör boğazının dibine kadar soktum kelebekler açıldığında değmeyecek kadar.
bu uygulamadan sonra vakum etmişi okadar arttıki beyindeki plastik vidayı nerdeyse sonuna kadar sıkmak zorunda kaldım.
sonra baktım olmaaycak hava girişindeki bulaşık telini çıkarıp attım o şekilde ayar yaptım ve vakum mükemmel. gazı çok iyi çekiyor hortumdan.
şuanki durumda tek bir sorun kaldı.
1. boğazla kullanımda herşey mükemmel hiçbir sorun yok taki 2. boğazı açacak kadar bastığımda 2. boğazın açılmasıyla birlikte anlık olarak sert bir silkeleme oluyor. yani 1 saniyeliğine güç aniden kesilip geri geliyor.
bunun sebebide 2. boğaza giden hortumun içinde gaz bulunmuyor ve 2. boğaz açıldığında 2. boğazdan gaz gelene kadar anlık bir silkeleme oluyor.
buna engel olmak için 2. boğaz hortumuna bir çekvalf düşünüyorum yada 2. boğaz için 2. bir lpg beyni takmayı düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 4:30 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Kas 18, 2016 5:51 pm
Mesajlar: 27
çatalı karbüratörün üzerine taksan nasıl olur

M1453 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 4:31 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
Samarası olan bir arkadaşım da karburatöre endoskopi yapmıştı o da çok memnundu. Yalnız yakıtı iyi takip et derim

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 4:44 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
Yakıtı herzaman takip ediyorum.
Ayar konusunda baya tecrübe kazandığım için ayar sırasında aracın nasıl yakacağını tahmin bile edebiliyorum.
Karbüratöre endoskopi :D yapmamın sebebi bandı söküp maksimum performansı daha yukarılara çıkarmaktı.

Ayrıca 2. bir lpg beyni konusunda aklıma bir şey geldi.
elimde hurda bir lpg beyni var.
1. beynin 1. diyaframıyla 2. diyaframı arasından gazı hortum vasıtasıyla alıp 2. beynin 2. diyaframını beslemeyi düşünüyorum. böylece 2. boğaz içinde 2. beynin diyafram vidasından hassas ayar yapma imkanım olacak.
bu şekilde düşük devrin yakıt tüketimini ve yüksek devrin performansını bir arada tutabilirim nedersiniz ?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 5:22 pm 
Çevrimdışı
Çakma Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:50 pm
Mesajlar: 7960
2. regülatör naparsan tap yakıt tüketimini yükseltir. Ayrıca 2. regülatörü çalıştırmak için motor vakumu yeterli gelir mi dersen pek zannetmiyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Ex
1979 Murat 131 T Stop


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 6:40 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
her beyin ayrı boğaza gaz vereceği için vakum sorunu yok.
2. beynin rölanti vidası tamamen sıkılı olacak. diyafram vidasıda sadece 2. boğaz kelebeği açılınca gazı bırakacak şekilde ayarlanacak.
yani 2. boğaz kelebeği açılmadığı müddetçe 2. lpg beyninden gaz gelmeyecek.

yani tek boğazlı karbüratörler gibi istikrarlı çalışacak sistem


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 7:59 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
piyasadaki tüm beyinlerin iç yapısını inceledim
bütün markalar aynı kalitesizlikte iyi olan 2 marka var
brc marka beyin diğerlerinden tasarım olarak daha iyi
brc den dahada iyi bir marka var oda OMVL
bilinki BRC ve OMVL dışındaki tüm beyinler birbirinin aynısı

çıkma OMVL bulmak çok zor oyüzden çıkma BRC bulup tamir takımı alıp bakım yaptıktan sonra BRC kullanmayı düşünüyorum.
100 liraya atiker beyin alacağıma 50 liraya BRC tamir takımı alırım tüpçülerdende arızalı brc beyin bulurum içi hiç açılmamış olanlardan onu kullanırım

ayrıca BRC regülatörlerin gaz odasıyla sıcak su odası tamamen ayrı bölgelerde olduğu için gazın suya karışma ihtimali 0
diğer tüm beyinlerde su odasıyla gaz odası conta vasıtası ile birbirinden ayrılıyor ilerde conta çürürse suya gaz karıştırabilir.
ama BRC de böyle bir şey söz konusu değil


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 9:19 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 749
benim aracım c2j motor r9 bant ile çok uğraştım kendim söktüm ayar yapmayı bilmediğimden ayar yaptırmaya gittim bant takıldı hemde daha fazla sonra yine aynı olmuyor bir türlü derken motor revizyonundan çıktım karbüratör contaları tamam bir lpgci buldum benzinde aracı kullanamıyorum bant yüzünden dedim bant söküldü ayar yapıldı herşey güzeldi karbüratörün ikinci bogazı açmadığını motor stop halde iken tespit ettim kelebek mil sarmıştı Kırıkkale'de doğru dürüst karbüratörcü olmadığından Ankara'ya karbüratörü götürdük ustamı tanıdığı bir ustaya sonuç güzel oldu bant çeken lpgciye gittim test etmek için bant çekmeden ayarladı bant yok dedim inanmadı baktı :) sonra karbüratörden sonra benzinde silkeleme vardı eskisine nazaran az ama vardı ankaraya araç ile gidip mikser değişti onuda o şekilde çözdüm bana kalırsa bantsız kullanın çok memnunum


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 10:04 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
peki miksermi var araçta


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 10:16 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 749
evet mikserli sistem


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 10:22 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
mikser tek girişlimi çift girişlimi? deliklerin çapı karbüratör boğazına göre çok küçükmü?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum May 12, 2017 10:27 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 749
mikser tek giriş neredeyse aynı üstten çok az küçük aşşagı aynı


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 13, 2017 7:53 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
bir lpg cide yığınla çıkma beyin vardı. bugün gittim bikaçtane işe yarar bişe alim diye. adam hepsini daha yeni hurdacıya verdim dedi eli boş döndüm


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 14, 2017 9:30 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3728
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
Burak ugrasma cikma beyinle falan git aldesa al keyfine bak uygun fiyata en iyi lpg beyni benim arabadaki 7 8 yillik yakit performans 10 numara

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 14, 2017 1:54 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
Yakıt ve performansın beyinle alakası yok arkadaşlar olay tamamen Ayar tutturmakta. Siz her devir ve pedal seviyesinde aynı hava yakit oranını tutturabilirseniz 50 liralık beyinle 350 liralık beynin arasında fark yoktur. Biri erken bozulur biri geç birazda şans işi


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 14, 2017 6:58 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3728
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
Ok sen hurda toplamaya devam et o zaman

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 14, 2017 7:25 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 07, 2015 7:30 pm
Mesajlar: 749
50 liralık beyin ile 350 liralık beyin arasındaki fark orda ayar tutuyor ve uzun zaman gidiyor ayar


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 14, 2017 10:37 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
durun bakalım daha çıkma bir BRC bulamadım


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Sal May 16, 2017 6:18 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 502
çıkma brc buldum ne arızası vardı dedim çok yakıyordu dedi usta. gaz kaçağı falan varmı dedim yok dedi. eve götürdüm söktüm pek bi sıkıntı yok diyaframlar delik değil ama biraz sertleşmiş sanki. yüksek basınç diyaframınıda söktüm kapağı eğilmiş tahta üserine zımparayı koyup kapağı sürterek dümdüz ettim. yüksek basınç diyaframının içindeki valfin lastiği sertleşmiş kemik gibi olmuş lastiği yuvasından çıkardım arkası düzgünmüş yuvasına tersten taktım mükemmel oldu başkada pek bir sorunu yoktu zaten. geri topladım.
su bölmesinde ve su bölmesinin kapağının conta yüzeyinde oksitlenme olmuş bu yüzden su kaçırmış ve contasını takarken contanın iki tarafına sıvı conta sürmüşler su kaçırmasın diye. bende conta oluğunu zımpara ile temizledim oksitleri. kapağınıda yine tahta üzerinde zımparalayarak eğikliğini giderdim. su girişlerinin contalarını değiştirdim sekmanlarıda çürümüş onlarıda değiştirdim. en sonunda su kapağınıda kapattıktan sonra sıra geldi su sızdırmazlığına. su girişine bahçe hortumunu taktım su çıkışınada kısa bir hortum takıp bu hortumu kırarak çıkışını tıkadım ve musluğu açtım şebeke basıncını beyne verdim su kaçıracakmı diye. sonuç mükemmel su kaçırmıyor. beyin takılmaya hazır. fakat gaz borusuna nasıl T takıcam onu düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Çrş May 17, 2017 10:27 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4838
Konum: Tekirdağ / Şarköy
burakesk yazdı:
çıkma brc buldum ne arızası vardı dedim çok yakıyordu dedi usta. gaz kaçağı falan varmı dedim yok dedi. eve götürdüm söktüm pek bi sıkıntı yok diyaframlar delik değil ama biraz sertleşmiş sanki. yüksek basınç diyaframınıda söktüm kapağı eğilmiş tahta üserine zımparayı koyup kapağı sürterek dümdüz ettim. yüksek basınç diyaframının içindeki valfin lastiği sertleşmiş kemik gibi olmuş lastiği yuvasından çıkardım arkası düzgünmüş yuvasına tersten taktım mükemmel oldu başkada pek bir sorunu yoktu zaten. geri topladım.
su bölmesinde ve su bölmesinin kapağının conta yüzeyinde oksitlenme olmuş bu yüzden su kaçırmış ve contasını takarken contanın iki tarafına sıvı conta sürmüşler su kaçırmasın diye. bende conta oluğunu zımpara ile temizledim oksitleri. kapağınıda yine tahta üzerinde zımparalayarak eğikliğini giderdim. su girişlerinin contalarını değiştirdim sekmanlarıda çürümüş onlarıda değiştirdim. en sonunda su kapağınıda kapattıktan sonra sıra geldi su sızdırmazlığına. su girişine bahçe hortumunu taktım su çıkışınada kısa bir hortum takıp bu hortumu kırarak çıkışını tıkadım ve musluğu açtım şebeke basıncını beyne verdim su kaçıracakmı diye. sonuç mükemmel su kaçırmıyor. beyin takılmaya hazır. fakat gaz borusuna nasıl T takıcam onu düşünüyorum.

Buzdolabı tamiri yapan bir yerde T yaptırabilirsin. Aşağı yukarı aynı malzeme kullanıyorlar.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye