RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Cmt Şub 17, 2018 7:45 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3640 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 178, 179, 180, 181, 182
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 14, 2017 9:22 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Kas 01, 2015 8:51 pm
Mesajlar: 488
1.7 flash ise solex karbüratördür. solex bulamazsan bro karbüratörü takıp hava filtresini iptal edip onun yerine karbüratöre boru yaptırıp ucunada açık hava filtresi veya farklı bir çeşit hava filtresi uygulayabilirsin. tertemiz olur.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 24, 2017 5:44 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1228
Starex' in mazot filtresi yeni değişti. Mazot filtre lambası özellikle motor soğuduktan sonra çalıştıracak olursam bir süre yanıyor ve sönüyor. Bu sabaha karşı arabayı çalıştırdığımda başka şeyler olmaya başladı. Filtre lambası 1.5 dakikadan fazla yandı. El frenini indirdiğimde akü lambası ve el freni lambası cılız bir şekilde yanmaya devam etti. Göstergedeki diğer ikaz lambaları kontrol etmek için bütün düğmelere basmaya başladım. Arka cam rezistansı çalışmadı. Filtre lambası söndüğünde rezistans çalışmaya başladı.

Akşama doğru filtre ikaz vermesin diye musluğu açtım ve biraz mazot aktı. Marşı aldığında ikaz yanmadı ama sonradan birkaç kere cılızca yanıp söndü. Biraz belirgin yandı. Arka cam rezistansı yine ikaz söndükten sonra çalışmaya başladı.

Elektrikte ciddi bir arıza olabilir mi? Filtreden suyu iyice tahliye edememiş olabilir miyim? Depodaki mazotu pompayla çekip sıfırdan doldursam sudan kurtulabilir miyim?


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 24, 2017 6:06 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4803
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Mazot filtresi, şarj ve park lambaları tek devre bence o ışıklar yandığı zaman şarjı kontrol et. Gaza basınca sönüyor ise kuvvetle muhtemel şarj dinamosudur. Kizariyorsa diyot tablosu git gel yapıyorsa konnektör de arıza var.


Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 24, 2017 6:08 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4803
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Edit: Konjektor yazacaktım akıllı telefon düzeltmiş konnektör yazmış

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 24, 2017 6:27 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 4803
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Bu ışıklar tek devre mazot filtresi şarj dinamosu ve fren sisteminde bir sorun olunca hepsi birden yaniyorResim

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Sal Tem 25, 2017 6:13 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1228
Konjektör mantıklı görünüyor. Yazmayı unuttum, yakın zamanda akü suyunu tamamlamıştım. Akünün işareti yeşilden beyaza dönmüş yine. Aşırı şarj yüzünden suyu buharlaştırıyor olabilir.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Sal Tem 25, 2017 7:41 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1228
Galiba cevabı buldum. TR olmayan plaka.

Resim


En son Cihangir KALKAN tarafından Sal Ağu 01, 2017 12:43 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 31, 2017 7:49 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Nis 27, 2012 1:05 pm
Mesajlar: 3900
Konum: KONYA
Araç almanin eşiğindeyiz.
2000 model Rxt megane1 var tanidigimda 160 binde. Gri 2 parca boyalı. 25 e verecek. Araba cok temiz lastigi balatasi freni vizesi yeni. Fiyat sizce ne kadar cok ? Accent Era alsam megane 1 deki konforu bulabilir miyim

_________________
Herkes kendi uçurumlarının derinliğine inanır..


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Prş Ağu 03, 2017 12:21 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 20, 2011 5:41 pm
Mesajlar: 3304
Konum: Ankara/Eryaman
SMT KRMN yazdı:
Araç almanin eşiğindeyiz.
2000 model Rxt megane1 var tanidigimda 160 binde. Gri 2 parca boyalı. 25 e verecek. Araba cok temiz lastigi balatasi freni vizesi yeni. Fiyat sizce ne kadar cok ? Accent Era alsam megane 1 deki konforu bulabilir miyim

Megane 1 daha konforlu bence

_________________
2002 Honda Civic 1.6 VTEC ES A/T


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Prş Ağu 03, 2017 7:04 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Nis 27, 2012 1:05 pm
Mesajlar: 3900
Konum: KONYA
Segment farkindan dolayi bende oyle düşünmüştüm ama aradaki model farki kapatir mi emin olamadim. Eyvallah abi :good:

_________________
Herkes kendi uçurumlarının derinliğine inanır..


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Cum Ağu 04, 2017 4:53 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 11:08 am
Mesajlar: 1228
Era' nın bakımları daha kolay ve hızlı gibi geldi bana. Parçalarının da hesaplı olduğu(CRDI hariç) söyleniyor. İç mekan ferah gibi geldi bana. Belki Megane göğüs tasarımı fazla kıvrımlı olduğu için yanıltmıştır.

En çok mühendisliğini beğendim. Mesela Megane I ile aynı yaştaki Polo gibi arabalarda arka balatalar değişirken rulmanlar da sökülüyor ama Era' da rulmanlar sökülmüyor. Bijonları sökünce kampanayı çekiyorsunuz ve balatalar meydanda. Süspansiyon tasarımı arkalarda basit. Görebildiğim kadarıyla lastik burçların aşındıkça değişmesi hariç masrafı olmaz gibi görünüyor. Ön takım, şasiye vidalanan motor traversine bağlı. Viraj demiri lastiklerini değiştirmek çok zor. Traversi sökmek zorundasınız.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Cmt Ağu 05, 2017 10:58 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Nis 27, 2012 1:05 pm
Mesajlar: 3900
Konum: KONYA
Modelli olmasi da başka bir artısı

_________________
Herkes kendi uçurumlarının derinliğine inanır..


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ağu 07, 2017 6:28 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 20, 2011 5:41 pm
Mesajlar: 3304
Konum: Ankara/Eryaman
Megane 1 parasına alacağın Era ne kadar temiz olur bence onu tartışalım ?

_________________
2002 Honda Civic 1.6 VTEC ES A/T


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ağu 07, 2017 8:01 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 3:49 pm
Mesajlar: 6998
Konum: Ankara
ERA'da beklentini çok yüksek tutmazsan olur.

_________________
www.uzaynet.com.tr


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Sal Ağu 08, 2017 9:29 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Nis 27, 2012 1:05 pm
Mesajlar: 3900
Konum: KONYA
Megane 1i 25 bine alacam. Accent era icin 33 verdiginde temizini alıyorsun. Era da 33 eder mi tartışılır. O fiyata a4 collection octavia veya corolla alınabiliyor. 2 ay daha bekleyerek o fiyatlara da çıkabiliriz. Donanim olarak denk olacağı için o kadar para baglamali miyim onu düşünüyorum ?

_________________
Herkes kendi uçurumlarının derinliğine inanır..


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Pzt Ağu 28, 2017 6:44 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Eyl 03, 2011 9:13 am
Mesajlar: 819
Konum: KAHRAMANMARAŞ/AFŞİN 1988 Renault 11 GTS AC
Merhaba arabanın direksiyon kutusu eski frezeli model. Frezeli sismak bulamadığım için Çin malı taktırdım iki yıl dolmadan boşluk yaptı. Yeni modele çevirmek için direksiyon milinin değişmesi mi lazım????

_________________
·sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹıq ,ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ ıʞuɐS


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Prş Ağu 31, 2017 8:51 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 6:49 pm
Mesajlar: 2779
Biraz daha araştın bulunur bence olmadı mil değişir


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Cmt Eki 07, 2017 5:31 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 03, 2011 10:43 am
Mesajlar: 155
Konum: Ankara
Uzun yolda debriyaj pedalı mekanizmasındaki plastik pim kırıldı. Eğilip mekanizmaya baktığımda orada plastik bir parça olduğuna inanamadım. Çünkü aslında büyük bir yük taşıyor. Resimde gördüğünüz yere bir civata sokarak yola devam edebildim. Sonra ustaya gittim, kenarı dişli plastik diski değiştirdi ve civatayı çıkarıp pim koydu. Daha önce hiçbir 9-11'de böyle bir şeye rastlamamış. Kafam karıştı. Bir ay önce debriyaj telim kopmuştu, yenisi takılmıştı. Usta onla ilgisi yok diyor. Pedal güven vermiyor şu anda. Civatayı geri taksam mı bilemedim. Usta civata olmaz diyor. Mekanizmayı da anlamdım. O plastik diskin kenarındaki dişler ne için? Ben pedala bastığımda debriyaj telini asılmıyor mu o parça? Peki dişler ne için? "Pedal dişli takımı" veya "cırcır takımı" diye yenisi de satılıyormuş. Ne için değiştirilir bu parça?
Resim

_________________
TV'ler renksizdi, arabalar renkli.Şimdi tam tersi.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Prş Şub 08, 2018 5:55 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:02 pm
Mesajlar: 2105
Selamlar abiler.

Bir mide bulandirici, kafa karistirici boyle gunlerdir beni kusacak duruma getiren sorunla karsi karsiyayim.

Henuz yeni megane 2 aldim. Tekno plus. Orjinal xenon farli. Lanet olsun xenon fara. Bunca alip sattigim araclar arasinda 2 tane orjinal xenon farli arac denk geldi. Ikisine de lanet okudum. Buda 2. Si iste.

Henuz yeni aldim. Hafta basinda ve aldigim gunden beri ugrasiyorum.

Sorun su.

Aracin orjinal xenon kiti yerine piyasada satilan xenon takilmis. Dolayisi ile far yukseklik ve far sensoru calismiyor.

Bunu aldiktan sonra farlari sokunce anladim.

Aramadigim taramadigim yer kalmadi internette. Xenon balastlari orjinal olmadigi icin. Balasta giren ve dolayisiyla far yukseklik motoruna giden kablo bostta. Buraya kadar tamam hak veriyorum ben olsam bende orjinalini almazdim.

Simdiki sorun su ben bu otomatik far yukseltmeyi nasil calisir vaziyete getiririm. Balast olmadan. Elektrikcilere kurcalatmak istemiyorum. Zaten orjinal olmadigi icin ustundekileride soktum normal h7 kisa fara ceviricem. Gerekirse fotografta atarim.

Benim tek istedigim bu yukseklik motorunu aktif etmek.

Kisaca hemen soyle anlatiyim.

Orjinal xenonda valoe marka balast var. Aractan gelen kablo soketi farin dis yuzeyine takiliyor ve farin ic kisminda da bir soket var oda balasta takiliyor. Ic kismindaki soketin kablolarinin bir kismi dis kisimdan gelen kablolara karsilik diger kismi ise far motoruna gidiyor.

Aracin sol on ve sol arka tekerinin civarinda tasiyicida sensorler var. Bu sensorler vasitasiyla bu motor fari yukseltip alcaltiyor.

Ama fardaki soket bosta oldugu icin bu islem yapilmiyor.

Ben orjinal xenon alamam. Hatta almam. Xenonu sevmem. Alacak olsam da tanesi 600 tl sadece balasti yine almam.

Sizden akil istedigim mevzu bu yukseklik motorunu balastsiz akif edebilir miyiz?


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: SORU-CEVAP
MesajGönderilme zamanı: Cmt Şub 10, 2018 4:29 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:02 pm
Mesajlar: 2105
Neyse ben mevzuyu cozdum led xenon takip.

Far yukseklik motoru orjinal xenon beyni olmadan calismiyor.

Onuda artik bosverdim.


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3640 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 178, 179, 180, 181, 182

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye